چاره درمان گردشگری در کشورها تمرکز بر گردشگری داخلی است

به گزارش مجله سرگرمی، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، چاره درمان گردشگری در کشورها تمرکز بر گردشگری داخلی است.

چاره درمان گردشگری در کشورها تمرکز بر گردشگری داخلی است

تمرکز بر توریستی در داخل

مصطفی رسول منش، کارشناس حوزه توریستی از مالزی در وبیناری که با عنوان تقاضای سفر در پسا کرونا و تغییر الگوی رفتاری توریستان برگزار گردید، با اشاره به اینکه توریستی در مالزی از صندلی بزرگی برخوردار بوده است، گفت: اکنون 5 درصد از جمعیت کل دنیا و تنها 3 درصد جمعیت مالزی واکسن زدند.

استاد دانشکاه تیلورز مالزی با بیان اینکه جمعیت کمی از مردم دنیا پیروز به زدن واکسن شده اند، گفت: حالا به راحتی همه می دانیم که باز کردن مرزها برای توریستی تا یکی دو سال آینده ممکن نیست و باید تمرکزمان بر روی توریستی داخلی باشد.

این فعال حوزه توریستی با بیان اینکه کشور مالزی نیز درصدد است که توریستی داخلی را تقویت نموده و سهم آن را افزایش دهد، گفت: توجه به توریستی داخلی در مالزی چالش های زیادی دارد که یکی از آنها این موضوع مهم است که درآمد کمی از توریستی داخلی کسب می شود. بسیاری از موارد توریستی همچون آژانس های توریستی و هتل های گران قیمت در توریستی داخلی وجود ندارد.

رسول منش در ادامه با بیان اینکه پیش از این مسئولان مالزی برنامه جدی برای توریستی داخلی نداشتند و تمرکز اصلی توریستی خارجی بود، گفت: محور قرار دریافت تبلیغات توریستی داخلی از جمله سیاست های جدید برای توریستی داخلی است.

وی از جمله سیاست های تشویقی برای توسعه توریستی داخلی را معاف هزینه بلیط و هتل در سفرهای داخلی مالزی مطرح نمود و گفت: تعریف بسته هایی برای یاری به توریستی از جمله دیگر سیاست های دولت برای ترویج توریستی داخلی است.

این فعال حوزه توریستی در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه زمانی توریست آماده سفر می شود، گفت: باید به توریست اطمینان دهیم که در محلی که اقامت می نماید، سالم و به دور از ویروس کروناست.

توریستی صندلیش را باز پس می گیرد

ریموند رستگار، کارشناس حوزه توریستی از استرالیا پیرامون اینکه چاره درمان توریستی در کشورها تمرکز بر توریستی داخلی است، گفت: دنیاگردی در طی همه گیری کرونا نشان داد از چه صندلی و قدرتی در چرخه مالی برخوردار است.

استاد دانشگاه کویینز لند استرالیا با اشاره به قدرت و توانایی توریستی در بازیابی سریع گفت: پس از عادی شدن شرایط، توریستی خیلی سریع به دوران قبل باز می شود و هم اکنون شاهد این رقابت برای جذب توریست در بین استانهای مختلف استرالیا هستیم.

این کارشناس حوزه توریستی با بیان اینکه این تجربه نشان داد اگر به هر دلیلی همچون بیماری توریستی دچار خسارت شود، پس از خاتمه شرایط به سرعت خسارات جبران می شود. رستگار درباره سیاست های کنونی برای جذب توریست گفت: باید تصویری به توریست نشان دهیم تا توریست برای حضور اعتماد کند.

وی در مورد بازنگری ها در شرایط کنونی برای جذب توریست گفت: قطعا در شرایط کرونا و پس از آن نیازمند خدمات متفاوتی هستیم. به عنوان مثال تا پیش از این توریستی طبیعی بیشتر در استرالیا مدنظر بود، اما مسئولان توریستی این کشور توانستند توریستی فرهنگی را رونق دهند. از این رو، سرمایه گذاری بر روی بومی های این کشور را برای نشان دادن بخشی از توریستی فرهنگی شروع کردند.

رستگار ایجاد حباب امن میان دو کشور را از دیگر سیاست ها برای جذب توریست در دوران شیوع کرونا دانست و گفت: الان حباب امن برای سفر به دو کشور ژاپن و سنگاپور وجود دارد. استرالیا و نیوزلند نیز از این حباب اما برای مبادله توریست در دوره کرونا بهره می برند، زیرا واقعیت این است که کرونا این زودی ها از بین می رود و باید استراتژی خاص با این شرایط استفاده کنیم.

نسخه رونق توریستی در دوره شیوع کرونا و پسا کرونا به الگوی فرهنگی مردم کشور مرتبط است

کاظم وفاداری، فعال حوزه توریستی از ژاپن نیز با اشاره به جمعیت 120 میلیون نفری ژاپن که بیشتر در سن میانسالی قرار دارند، گفت: این افراد پس انداز خوبی برای دوران بازنشستگی دارند و پول کافی برای سفر در اختیار دارند اما این توریستان پولدار بدلیل شیوع کرونا بسیار محافظه کار هستند و متقاعد کردن آنها برای انجام سفر کار بسیار دشواری است.

استاد دانشگاه آسیا اقیانوسیه ریتسومیکان گفت: اما دولت طرح های زیادی را انجام داد تا توریستی داخلی را جایگزین توریستی خارجی در دوره شیوع کرونا کند. در این راستا دولت برای رونق توریستی سیاست پرداخت یارانه به بلیط و هتل را شروع کرد، اما آمارها نشان می دهند که راهگشا نبود.

وی با بیان اینکه ژاپن سالانه 300 میلیون توریست ورودی دارد و سرانه سفرهای داخلی بیشتر از سفرهای خارجی است، در دوران همه گیری کرونا کوشش شد توریستی روستایی که از تجمع کمتری برخوردار است رونق بگیرد. در این نوع از توریستی توریست با کمترین مصرف در همان منطقه که زندگی می نماید، به سفر برود.

این فعال حوزه توریستی با بیان اینکه ما ژاپنی ها همچون ایرانی ها علاقمند به سوغاتی هستیم، گفت ابتکارات زیادی در این مدت برای خرید و ارسال سوغاتی در ژاپن انجام گرفت.

وی با اشاره به اینکه در دوره شیوع کرونا هیچگاه شرایط این کشور بحرانی اعلام نشده و مرزها ژاپن بسته نشد، اضافه کرد: این اتفاق به فرهنگ سفر شگفت انگیز ژاپنی ها مرتبط است. در این مدت به دلیل رعایت خوب شیوه نامه های بهداشتی از سوی مردم نیاز به واکسن آنفولانزا نیز کاهش پیدا کرد.

وفاداری گفت: نسخه رونق توریستی در دوره شیوع کرونا و پسا کرونا به الگوی فرهنگی آن مردم مرتبط است و نمی توان الگوی یک کشور را برای دیگر کشورها نیز مناسب دانست.

ماندن در فضای توریستی

بنفشه فراهانی، عضو فدراسیون راهنمایان توریستی یادآور شد: یکی از اقشاری که آسیب های زیادی از شیوع کرونا دیدند راهنمایان تورها بودند، زیرا اگر در این مدت سفرهای انجام شد، راهنمای تور حضور نداشت البته این مدت فرصت مناسبی برای دانش افزایی و توانمندسازی این اقشار با یاری وبینارها شد. در مدت همه گیری کرونا، دوره های آموزش با همکاری یونسکو برگزار شود تا مانع از خمودگی راهنمایان توریستی گرفته شود. بسیاری از راهنمایان توریستی مجبور به تغییر شغلشان شدند.

وی اضافه کرد: نکته اصلی در این دوران ماندگاری در فضای توریستی است نباید در دوره همه گیری کرونا کنار کشید. ما کوشش کردیم در این مدت اقدام به فراوری محتوا ویدئویی برای دوران پس از کرونا بکنیم تا در صحنه باقی بمانیم. یکی دیگر از برنامه های راهنمایان توریستی فراوری محتوا برای تورهای مجازی است.

این راهنمای توریستی گفت: قواعد بازاریابی نشان می دهد افرادی که از تورهای مجازی بازدید کردند، بعدا علاقمند حضور فیزیکی در آن مناطق هستند.

lov-e.ir: عاشقان علم الکترونیک، بچه های مهندسی برق و الکترونیک

wallpaper7.ir: مجله تصویر و سرگرمی | مجله آموزشی با سرگرمی گرافیستها و کارکاتوریست ها

abuzariyon.ir: مجله ابوذریون | نگاهی اجمالی به رویدادهای روز ایران و جهان

منبع: همگردی
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 147216

به "چاره درمان گردشگری در کشورها تمرکز بر گردشگری داخلی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاره درمان گردشگری در کشورها تمرکز بر گردشگری داخلی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید