10 روش موثر برای داشتن خواب راحت در شب

به گزارش مجله سرگرمی، گاهی اوقات مهمانی های شبانه،تکنولوژی ها و عادتهای بد خوابیدن باعث می گردد نتوانیم درشب خواب راحت داشته باشیم و این موجب مسائل زیادی می گردد.

10 روش موثر برای داشتن خواب راحت در شب

خواب از مهم ترین فعالیت های بدن است و به همین دلیل 10 راه چاره آسان و عملی را برای داشتن خواب راحت معرفی می نماید که صبح هایتان را روشن تر، روزهایتان را سازنده تر و خواب شما را آرامش بخش می نماید.

1- ورزش کنید تا راحت بخوابید

قدم زدن در شب یک پادزهر کاملا مطلوب برای ذهنی است که هنگام خواب هنوز هم با وقایع روز درگیر است. هدفون در گوش خود نگذارید، سرعت زیادی نداشته باشید، و از دیدن مناظر و گوش دادن به صدای پای خود در حال قدم زدن لذت ببرید، این کار به مغز یاری می نماید تا از حالت فعال به حالت ریلکس و آرامش برسد و یک خواب راحت داشته باشید.

9 اثر شگفت انگیز از رویداد های مختلف بر عملکرد مغز ما

2- ایجاد یک روال برای داشتن خواب راحت

وقتی هر روز راستا خاصی را می گذاریم، این کار را تقریبا بدون فکر کردن انجام می دهیم. همین کار را برای زمان خواب نیز باید در پیش بگیریم: بدون توجه به ساده بودن یا پیچیدگی روال (شاید شما احتیاج به بالشی داشته باشید که قبل از خاموش شدن چراغ آن را در آغوش بگیرید)، ذهن ما متوجه خواهد شد که با این اقدامات مکرر باید سیگنال خواب را ارسال کند. با این روش در طول شب یک خواب راحت خواهید داشت.

3- یک موقعیت مناسب برای خواب انتخاب کنید

اگر شما یک طرفه خواب هستید، سعی کنید به سمت چپ خود بخوابید، زیرا این کار علاوه بر خواب راحت، هضم و جریان خون را بهبود می بخشد.

خوابیدن به پشت (طاق باز) ممکن است با مشکل خروپف همراه باشد، چون نیروی جاذبه زمین زبان شما را به سمت پشت گلو می کشد. این توصیه برای افرادی است که از آپنه خواب (وقفه تنفسی در خواب) بودن رنج می برند.

خوابیدن روی معده بهترین ایده برای خواب راحت نیست و برعکس به عنوان بدترین موقعیت خواب شناخته شده است. این حالت منحنی طبیعی ستون فقرات را مسطح می نماید، که منجر به کمر درد می گردد. خوابیدن در تمام شب به روی یک سمت سر، گردن شما را تحت فشار قرار می دهد. اگر این موقعیت ترجیحی شما است، سعی کنید به تدریج با استفاده از بالش بدن خود را در خواب به یک طرف بکشید.

دمر خوابیدن نوزاد چه خطراتی می تواند به دنبال داشته باشد؟

4- مدیتیشن

مدیتیشن ذهنی یعنی حضور کامل در حال حاضر که انجام آن قبل از خواب به داشتن یک خواب راحت یاری شایانی می نماید. اما اگر مطمئن نیستید که چگونه باید آن را انجام دهید، در اینجا یک روش ابندایی و فوق العاده سریع را برای آغاز به شما یاد می دهیم:

  1. تنفس های آهسته و عمیق، به وسیله بینی خود و دهان خود
  2. به افکار مختلفی که در ذهن شما ظاهر می شوند سلام دهید، آنها را تصدیق کنید، سپس آنها را کنار بگذارید.
  3. به هر قسمت از بدن خود توجه کنید، از بالای سر تا نوک انگشتان پا، هر یک از آنها را منقبض کنید و سپس رها کنید، تا هر زمانی که احساس راحتی و آرامش کنید، این کار را انجام دهید.

5- مطالعه کردن قبل از خواب

هنگامی که کلمه پیروزیت را می شنوید، نام چه کسی به ذهن شما خطور می نماید؟ باراک اوباما؟ بیل گیتس؟ آریانا هافینگتون؟ رویاهای زندگی شما نسبت به رئیس جمهور آمریکا ممکن است نسبتا بلند پروازانه باشد، اما چیزی که این افراد پیروز در آن مشترک است، به غیر از پیروزیت های حرفه ای، این است که آنها قبل از رفتن به رختخواب مطالعه می نمایند. فرایند ذهنی لازم برای تغییر ذهنیت ما از نگرانی های روزانه به نگرانی های شخصیتی، یکی از مولفه های اصلی خواب راحت است.

6- سیم برق را بکشید و گوشی ها را کنار بگذارید

ما همه متهم به این هستیم که حساب های رسانه های اجتماعی و ایمیل ها را قبل از خواب چک می کنیم. اما به ما اعتماد کنید، این عادت وحشتناک است. نور مصنوعی مواد شیمیایی مغز که موجب خواب می گردد را تخریب می نماید و شما را از داشتن یک خواب راحت در شب محروم می نماید.

بنابراین با خودتان سختگیرانه رفتار کنید و این را به عنوان یک قانون در نظر بگیرید که قبل از خواب به هیچ صفحه نمایشی نگاه نکنید. زمانی که روز به روز به اهداف خود نزدیکتر می شوید، از ما تشکر می کنید.

7- استفاده از کلمات تاکیدی

در ابتدا ممکن است کمی احساس احمقانه داشته باشید، اما تفکر به این که من از نگرانی های امروز رها می شوم و اعتماد می کنم که فردا پیروزیت و شادی را به ارمغان می آورد یا من یک فرد تمیز و مرتب هستم بسیار موثر است. تکرار یک عبارت مثبت در مقابل آینه می تواند یک روش قدرتمند باشد که ناخودآگاه شما را در هنگام خواب تحت تاثیر قرار می دهد.

8- برای صبح آماده باشید

حتی اگر شما از همه مراحل فوق پیروی کنید و بهترین خواب زندگی خود را به دست آورید، اگر صبح با عجله به دنبال پیراهن تمیز یا کلیدهای ماشین خود باشید، همه این کوشش ها هدر می رود. بهتر است قبل از خواب شب همه چیز را آماده کنید، و صبح با تصور اینکه فقط باید صبحانه بخورید، آماده شوید و بروید، آزادانه و با شادی از تخت بیرون بیایید.

9- ثبات داشته باشید

پیروزیت و تفکر مثبت دست در دست هم دارند، بنابراین این یک واقعیت که رفتن به رختخواب پس از نیمه شب موجب می گردد مکرر به الگوهای منفی فکرکنید، این به این معنی است که آخر شبها نمی توانید رویاهای خود را گسترش دهید و مثبت باشید.

10- نگرانی های خود را به رختخواب نبرید

ما در طول روز صدها (و شاید هزاران) فکر را در ذهن خود جمع آوری می کنیم: نگرانی ها و پیروزیت ها، از تغییرات زندگی تا مسائل کاملا ناچیز. چالش ها و اتفاقات برجسته روز خود را در یک دفتر روزانه بنویسید. این کار نه تنها یک درمان برای داشتن خواب راحت است، بلکه یاری می نماید تا فضای ذهن خود را برای ایده های بزرگتر و بهتر فردا آزاد کنید.

اختلال پرخوابی چیست و چگونه درمان می گردد؟

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: setare.com
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 124899

به "10 روش موثر برای داشتن خواب راحت در شب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 روش موثر برای داشتن خواب راحت در شب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید