گوگل چند ساله شد؟

به گزارش مجله سرگرمی، در دوران همه گیری ویروس کرونا، گوگل نیز تولد 22 سالگی خود را به صورت مجازی و از طریق تماس ویدئویی جشن می گیرد.

گوگل چند ساله شد؟

به گزارش خبرنگار ، امروز بیست و دومین سالگرد تولد Google است. گوگل به طور رسمی در 8 سپتامبر 1998 آغاز به کار کرد، اما تولد خود را در 27 سپتامبر جشن گرفت. گوگل توسط لری پیج و سرگئی برین در سال 1998 زمانی تاسیس شد که هر دو دکترای تخصصی دانشگاه استنفورد را داشتند. نام مشهور و جهانی Google از اصطلاح ریاضی googol که در سال 1920 ابداع شد گرفته شده است. ادوارد کسنر (Edward Kasner) ریاضی دان آمریکایی هنگام قدم زدن در جنگل های نیوجرسی از برادرزاده جوان خود میلتون سیروتا خواست تا در انتخاب یک نام برای یک عدد گیج کننده که 1 با 100 صفر بود، به او کمک کند و میلتون گفت: گوگول (googol)!

  • گوگل مدرک گرا نیست + 10 حقیقت جالب

نشان Google Doodle برای بیست و دومین سالگرد تولد Google یک حرف G است که در مقابل یک لپ تاپ نشسته و مشغول دریافت تماس ویدئویی با بقیه حرف های OOGLE است و کنارش هم کیک و جعبه هدیه قرار گرفته است. این نشان دودل برای شرایط فعلی که بیشتر مردم از طریق تماس های ویدئویی جشن گرفته و هنوز هم می گیرند کاملاً مناسب است.

اگر از صفحه اصلی Google بر روی Doodle ضربه بزنید، یک صفحه نتایج جستجو برای Google باز می شود. همچنین می توانید Google Doodle را در فیس بوک، توئیتر و از طریق ایمیل به اشتراک بگذارید. یک دکمه کپی نیز برای پیوند در نظر گرفته شده، بنابراین اشتراک گذاری آن در هر مکان آسان تر است. مانند هر Doodle، این یکی نیز صفحه ای با توضیحات مختصر در مورد این جشن دارد.

کلمه Google رسماً به عنوان یک فعل در سال 2006 به فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد اضافه شد، بنابراین اگر دوست دارید درباره بزرگ بودن یک googol بیشتر بدانید، فقط آن را در گوگل جست وجو کنید!

در ادامه دودل جدید گوگل به مناسبت سالگردش را مشاهده می کنید:

hoseinjaguar.ir: مجله جگوار | تور لیدر جاذبه های طبیعی ایران و جهان، اکوتوریسم

imgshot.ir: شاتر عکاسی | مجله آموزش حرفه ای عکاسی

vetworld.ir: مجله دامپزشکی | مجله خبری دانشجویان دامپزشکی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 111154

به "گوگل چند ساله شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل چند ساله شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید