وزارت میراث فرهنگی: نوروز 99 سفر نکنید، خدمات گردشگری به مسافران نوروزی در کشور ملغی شد

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران: همزمان با وسیع تر شدن موج کرونا در کشور و درخواست های مکرر وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا از مردم برای توقف سفرهای غیر ضروری با هدف کاستن از موج شیوع کرونا در کشور، علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پس از آن که دستور لغو تمامی برنامه های نوروزی در کشور را به 31 استان کشور ابلاغ کرد، از مردم خواست سفرهای نوروزی را نیز تعطیل نمایند.

وزارت میراث فرهنگی: نوروز 99 سفر نکنید، خدمات گردشگری به مسافران نوروزی در کشور ملغی شد

درخواست تعطیل شدن سفرهای نوروزی با هدف مقابله با بیماری کرونا و جلوگیری از گسترش بیشتر بیماری در سطح کشور پیشتر نیز از سوی بعضی فعالان صنعت گردشگری با رویکرد مسئولیت اجتماعی فعالان این بخش انجام شده بود و حتی شرکت های خدمات مسافرتی و ایرلاین ها از محل لغو سفرهای نوروزی زیان هنگفتی متحمل شدند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اما صبح امروز در بیانیه ای خطاب به مردم ایران از آن ها خواست با هدف جلوگیری از ابتلا به بماری کرونا در کشور و کاستن از شیوع بیماری در سطح وسیع، نوروز 99 در خانه بمانند و سفرهای نوروزی را تعطیل نمایند.

علی اصغر مونسان در این بیانیه که وزارت میراث فرهنگی آنرا به رسانه ها ارسال کرد خطاب به مردم ایران گفت: بی تردید مهم ترین انگیزه سفر و گردشگری یاری به ارتقای سلامت جسمی و روحی انسان ها است و در جایی که احساس خطر و نا امنی وجود دارد خودبه خود موضوع سفر تحت الشعاع قرار می گیرد. بر همین سیاق شیوع ویروس کرونا موجب کاهش و حتی حذف سفر به صورت مقطعی شده تا سلامت جوامع حفظ گردد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید نمود: اینجانب به عنوان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضمن قدردانی از همراهی روزافزون مردم فهیم کشورمان، از عموم مردم می خواهم با خودداری از سفر، نوروز 99 را در کنار اعضای خانواده در منزل با صحت و سلامتی سپری نمایند. بی تردید ایران اسلامی از این بحران با سربلندی بیرون خواهد آمد و این قول را به مردم شکیبا کشورمان می دهم که پس از شکست کرونا شرایط خوبی در شأن ملت بزرگوار ایران برای موجی از سفرهای نشاط انگیز فراهم خواهیم کرد.

شیوع کرونا در کشور با عامل سفر یکی از مهمترین راه های گسترش بیماری در سطح کشور بود و از همان ابتدا مسئولان مقابله با این بیماری به مردم هشدار دادند که سفرهای غیرضروری خود را تعطیل نمایند و در امن ترین نقطه یعنی خانه هایشان بمانند.

استان های سراسر کشور نیز که با بیماری کرونا دست و پنجه نرم می نمایند از روزهای گذشته اقداماتی در جهت کاهش سفرها انجام دادند و حتی بعضی شان تمامی خدمات گردشگری به مسافران و گردشگران را متوقف کردند.

براساس اعلام مرکز آمار ایران در نوروز 98 بیش از 26 میلیون ایرانی برغم آن که سیلاب بهاری مانع جدی برای سفرهای نوروزی شد، سفر کردند. سال جاری با توجه به شیوع گسترده کرونا در کشور و همچنین کوشش مردمی برای جلوگیری از ابتلا به کرونا و مقابله با این بیماری ناشناخته، همچنین هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر جاری شدن سیلاب دوباره در بهار 99 و ممنوع شدن تمامی خدمات گردشگری در کشور و تعطیلی تمامی رویدادهای نوروزی در کشور با هدف کاهش از تجمعات خطرناک که شیب ابتلا به کرونا را افزایش می دهد، سفر در ایران ممنوع شده و بدین ترتیب نوروز 99 تبدیل به یکی از راکدترین سال های گردشگری ایران می گردد.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: صدای میراث
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 76099

به "وزارت میراث فرهنگی: نوروز 99 سفر نکنید، خدمات گردشگری به مسافران نوروزی در کشور ملغی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت میراث فرهنگی: نوروز 99 سفر نکنید، خدمات گردشگری به مسافران نوروزی در کشور ملغی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید