نخست وزیر اردن از شروع تحقیقات دادستان کل درباره کودتا اطلاع داد

به گزارش مجله سرگرمی، نخست وزیر اردن تأکید کرد که رئیس پیشین دفتر پادشاهی این کشور برای بیش از یک سال با شاهزاده حمزه در تماس بود و با او به هماهنگی می پرداخت.

نخست وزیر اردن از شروع تحقیقات دادستان کل درباره کودتا اطلاع داد

به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، بشر الخصاونه، نخست وزیر اردن در ملاقات با اعضای مجلس سنای این کشور گفت: باسم عوض الله، رئیس پیشین دفتر پادشاهی اردن با شاهزاده حمزه بن الحسین، ولیعهد سابق در تماس بود و برای بیش از یک سال با او به هماهنگی می پرداخت. صحبت هایی درباره اقدام تحریک آمیز علیه پادشاه و نقض قانون اساسی وجود داشت.

وی درباره ارتباط شاهزاده حمزه در پرونده کوشش برای کودتا و تحرکات و سفرهایی که انجام داده، صحبت کرد.

الخصاونه گفت: دادستان کل تحقیقات خود را درباره این پرونده آغاز نموده است و اکنون در دست دستگاه قضایی است. متهمان به جز شاهزاده حمزه که با او در چارچوب خاندان حاکم پادشاهی برخورد می گردد، به دادستانی کل ارجاع داده می شوند.

شاهزاده حمزه بعد از بحران اخیر یکشنبه برای اولین بار به همراه پادشاه اردن و چند شاهزاده دیگر در مراسم صدمین سالروز تأسیس اردن دیده شد.

اردن روز یکشنبه صدمین سالگرد تاسیس خود را درحالی جشن گرفت که هفته گذشته سه روز اذهان داخلی و خارجی معطوف تحولات بی سابقه این کشور در سایه اظهاراتی درباره توطئه بی ثبات کردن کشور با مشارکت شاهزاده حمزه بن حسین شد. شاهزاده حمزه به راهنمایی کوشش هایی برای نابودی امنیت کشور و ارتباط با طرف های خارجی و مخالفان متهم شده بود.

داستان از آنجایی آغاز شد که یک منبع امنیتی روز شنبه گذشته از بازداشت حسن بن زید و باسم ابراهیم عوض الله و چند تن دیگر به دلایل امنیتی اطلاع داد.، ایسنا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 139474

به "نخست وزیر اردن از شروع تحقیقات دادستان کل درباره کودتا اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر اردن از شروع تحقیقات دادستان کل درباره کودتا اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید