ظریف: بسیاری از کشورها در حال فاصله دریافت از دلار هستند

به گزارش مجله سرگرمی، وزیر امور خارجه تاکید نمود: بسیاری از کشورها به این نتیجه رسیدند که خودشان را تا جایی که امکان دارد با دلار آمریکا فاصله دهند و خود این یک تحول مهمی است.

ظریف: بسیاری از کشورها در حال فاصله دریافت از دلار هستند

به گزارش خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه بعدازظهر امروز با حضور در کارخانه نوآوری آزادی (شعبه پارک فناوری پردیس در تهران) از این مجموعه بازدید و از نزدیک با فعالیت استارتاپ های فعال در این مرکز نوآوری آشنا شد.

جوانان موانع را خودشان برمی دارند

ظریف در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: بسیار خشنود شدم جوانانی را دیدم که هر کدام شان می توانند توفیق بسیار زیادی در بازارهای جهانی داشته باشند. امیدوارم دولت بتواند موانعی که تحریم های غیرمنطقی و ظالمانه ایالات متحده برای حضور فعال تر این عزیزان در صحنه بین المللی ایجاد نموده را بردارد.

ظریف ادامه داد: البته آن طور که من این جوانان توانمند را دیدم، اینها خودشان موانع را برمی دارند. یعنی جهان احساس می نماید نداشتن این توانمندی ها و بهره نبردن از این توانمندی ها برای خودشان ضرر هست و ان شاالله این راه باز خواهد شد. خشنود شدم که توجه به صادرات براساس روش های نوین و علمی صادرات در این جا کاملاً مشهود بود و امیدوارم دوستان ما هر روز پیروز تر باشند.

تحریم های آمریکا را در جهان نامشروع نموده ایم

وی در مورد یاری وزارت خارجه به برطرف تحریم های اپل و گوگل گفت: وزارت ارتباطات این مسئله را مستقیما پیگیری می نماید. ما هم در این زمینه یاری می کنیم. کاری که وزارت امور خارجه نموده است این است که تحریم های آمریکا را در جهان نامشروع نموده ایم. البته آمریکا قدرت زیادی در بازار دارد. قدرت دلار قدرت زیادی است.

رئیس دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: قدرت بازار آمریکا و احتیاج شرکت های مختلف به بازار آمریکا قدرت قابل توجهی است اما این به آن معنا نیست که آمریکا می تواند با این روش ها کار را به صورت دائمی ادامه دهد.

بسیاری از کشورها در حال فاصله دریافت از دلار هستند

ظریف با بیان اینکه برای مدتی ما فشارهایی را تحمل می کنیم که البته باعث نگرانی ما نیز هست که مردم فشار را تحمل می نمایند، توضیح داد: این جوانان و توانمندی ای که ما داریم حتما آمریکایی ها نمی توانند این وضع را پیش ببرند. اکنون می بینیم خیلی از کشورها به این نتیجه رسیدند که خودشان را تا جایی که امکان دارد با دلار آمریکا فاصله دهند و خود این یک تحول مهمی است. کارهایی که در حال حاضر در کشور در حال اجرا است، موجب می گردد تا بگوییم آینده خوبی خواهیم داشت.

همواره آماده بودیم به کشورهای همسایه سفر کنیم

وی درباره اظهارات منسوب به خود در گفت وگو با المسیره یمن مبنی بر آمادگی اش برای سفر به ریاض برای حل و فصل اختلافات با عربستان سعودی هم گفت: اتفاق خاصی نیفتاده است. همواره آماده بودیم به کشورهای همسایه سفر کنیم و به کشورهای همسایه برویم.

رئیس دستگاه دیپلماسی با بان اینکه کماکان این آمادگی را داریم، اظهار داشت: دست جمهوری اسلامی همواره به سمت کشورهای منطقه دراز بوده و اگر زمینه فراهم باشد و در کشورهای همسایه آمادگی باشد برای این که همکاری بنمایند حتما ما این آمادگی را خواهیم داشت.

صفاری نیا رییس پارک فناوری پردیس و عظیمیان مدیرکل توسعه مراکز نوآوری پارک فناوری پردیس وزیر امور خارجه را در این بازدید همراهی می کردند.

وزیر امور خارجه در بازدید از بخش های مختلف کارخانه نوآوری آزادی، با حضور در مرکز دائم صادرات و سرمایه گذاری ایران، یاداشتی به مناسبت روز صادرات نوشت.

310311

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 54112

به "ظریف: بسیاری از کشورها در حال فاصله دریافت از دلار هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: بسیاری از کشورها در حال فاصله دریافت از دلار هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید