شرط جانسون برای پذیرفتن دیدارهای شخصی با سران اروپایی

به گزارش مجله سرگرمی، نخست وزیر جدید انگلیس اعلام نموده است در صورتی دیدارهای شخصی با سران اروپایی را خواهد پذیرفت که بروکسل برای انجام مذاکرات مجدد درباره توافق برگزیت اعلام آمادگی کند.

شرط جانسون برای پذیرفتن دیدارهای شخصی با سران اروپایی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از هفته نامه اشپیگل، رئیس جمهور فرانسه و صدر اعظم آلمان نخست وزیر جدید انگلیس را برای انجام مذاکراتی به کشورهایشان دعوت نموده اند. اما بوریس جانسون، نخست وزیر جدید انگلیس برای پذیرفتن این دعوت ها شرط گذاشته است.

هفته نامه اشپیگل در این گزارش نوشت که مذاکرات درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به بن بست رسیده است. حالا بوریس جانسون، نخست وزیر جدید انگلیس آشکارا اعلام نموده است که تنها در صورتی با سران کشورهای اروپایی بر سر یک میز می نشیند که آن ها برای مذاکرات مجدد درباره توافق برگزیت انجام گرفته بین ترزا می و بروکسل اعلام آمادگی نمایند. بروکسل تا به حال هر گونه مذاکرات مجدد دراین باره را رد نموده است.

بعد از روی کار آمدن بوریس جانسون به عنوان نخست وزیر جدید انگلیس آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه از وی برای سفر به کشورهایشان دعوت نموده اند.

یک سخنگوی جانسون به روزنامه گاردین انگلیس گفته است که نخست وزیر انگلیس البته می خواهد توافقی را با اتحادیه اروپا درباره برگزیت به دست آورد . اما وی هیچ مفهومی درباره دیدارهای شخصی با سران این اتحادیه تا وقتی که بروکسل برای انجام مذاکرات مجدد درباره توافق برگزیت اعلام آمادگی نکند نمی بیند.

جانسون بخصوص خواهان حذف بند مربوط به مرزهای ایرلند در توافق برگزیت، موسوم به Backstop است.

طرحی موسوم به Backstop یا پشتیبان یکی از راه های پیشنهاد شده برای حل مناقشات بر سر مرزهای ایرلند در توافق برگزیت است که با اجرای آن از بازگشت مرز سخت یا همان مرز فیزیکی بین دو ایرلند جلوگیری شده و بریتانیا موظف می گردد برای مدتی محدود در چارچوب مقررات گمرکی اتحادیه اروپا عمل کند.

طرح پشتیبان می تواند از وقوع آتش درگیری دوباره میان دو ایرلند جلوگیری کند. اما این طرح تنها یک راه چاره موقت برای مرز تجاری میان بریتانیا و ایرلند شمالی است. اتحادیه اروپا همیشه تاکید نموده که هیچ تغییری را در توافق منعقدشده با بریتانیا نمی پذیرد.

جانسون روز گذشته در سفر به اسکاتلند گفته است که ما می خواهیم این مسئله را آشار کنیم که طرح موسوم به Backstop خوب نیست، مرده است و باید منسوخ گردد. اما به نوشته گاردین جانسون برای یک توافق جدید با اتحادیه اروپا آمادگی دارد.

در حال حاضر نگرانی ها درباره خروج نامنظم انگلیس از اتحادیه اروپا افزایش پیدا نموده است. جانسون در نظر دارد انگلیس را در تاریخ مقرر 31 اکتبر و در صورت لزوم بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج کند. در بروکسل حالا در این باره بحث می گردد که چگونه می توان به جانسون یاری کرد که خود را در لندن به عنوان پیروز نشان داده بدون اینکه بروکسل امتیازات اساسی در جریان برگزیت به او بدهد.

لخیرا رسانه های انگلیسی گزارش داده اند که دولت جدید انگلیس خود را برای خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا آماده می نماید.

به گزارش رسانه های انگلیسی، دولت جدید انگلیس تحت نخست وزیری بوریس جانسون به سرعت خود را برای یک خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا آماد می نماید. مایکل گوو، وزیر مشاور دولت انگلیس در این باره به ساندی تایمز گفته است که دولت انگلیس بر این عقیده است که بروکسل هیچ توافق جدیدی را مورد مذاکره قرار نخواهد داد.

بر اساس این گزارش، وی گفته است که با یک نخست وزیر جدید، یک دولت جدید و یک شفافیت جدید تکالیف، ما در 31 اکتبر اتحادیه اروپا را بدون اما و اگر ترک خواهیم کرد و هیچ تعویق دیگری برای خروج وجود نخواهد داشت و برگزیت دنبال می گردد.

روز شنبه نیز جانسون در منچستر مجددا بر لزوم انصراف اتحادیه اروپا روی طرح توافقی مربوط به مرزهای ایرلند و ایرلند شمالی موسوم به طرح پشتیبان تاکید نمود. وی این را به عنوان شرطی درباره حسن نیت اروپا دانست.

در سال 2016 دولت انگلیس طی یک همه پرسی موظف شد طی یک برنامه زمان بندی، سال 2018 از اتحادیه اروپا خارج گردد. اما ترس از عواقب مالی و سیاسی آن موجب شد دولت ترزا می کوشش کند برای اجرای تدریجی برگزیت با اتحادیه اروپا توافق نامه ای را امضا کند. اما این توافق نامه پس از چندبار اصلاح نیز نتوانست در مجلس انگلیس رأی بیاورد و خروج این کشور از اتحادیه اروپا هم چنان در هاله ای از سردرگمی واقع شده است.

ناتوانی ترزا می در رسیدن به توافق با بروکسل موجب شد وی استعفای خود را اعلام کند و حالا هم بوریس جانسون با رای اکثریت محافظه کاران به عنوان نخست وزیر جدید انگلیس انتخاب شده است.

10az10.ir: 10az10: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک

sobhemehriz.ir: صبح مهریز | مجله فروش و راهکارهای بازاریابی مدرن و دیجیتالی

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 34680

به "شرط جانسون برای پذیرفتن دیدارهای شخصی با سران اروپایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرط جانسون برای پذیرفتن دیدارهای شخصی با سران اروپایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید