سوزش کف پا نشان دهنده کدام بیماری است؟

به گزارش مجله سرگرمی، یک متخصص داخلی گفت: سوزش کف پا به 2 علت اختلال عصبی و اختلال قلبی و عروقی در افراد اتفاق می افتد.

سوزش کف پا نشان دهنده کدام بیماری است؟

ایرج خسرونیا متخصص داخلی در گفتگو با خبرنگار درباره سوزش کف پا گفت: سوزش کف به 2 علت اختلال عصبی و اختلال قلبی و عروقی در بدن انسان اتفاق می افتد. اختلال قلبی و عروقی به معنی تنگی عروق و رگ ها و نرسیدن خون کافی به رگ های پا است که منجر به گزگز کردن پا می شود، ولی اختلال عصبی در اثر کم خونی، ناراحتی های کمر و مسائل عصبی به علت بیماری های سیستمیک است.

او اضافه نمود: گزگز کردن و خواب رفتن پا هنگام شب ممکن است به علت اختلال قند خو ن بالا، دیابت و اوره در بدن باشد که مراجعه به پزشک و انجام آزمایشات مرتبط امری لازم و ضروری است.

این متخصص داخلی شرح داد: علائمی مانند خشم، عصبانیت زیاد، پرخاشگری و استرس در افراد همراه با گزگز پا نشان دهنده بیماری پای بی قرار است که با مراجعه به متخصص اعصاب و روانپزشک این بیماری بهبود می یابد.

خسرونیا اضافه نمود: نارسایی کلیه و دیابت ارثی منجر به سوزش کف پا خواهد شد که در صورت ادامه پیدا کردن و شدت دریافت موجب بروز بیماری های دیگر می شود.

او با اشاره به سن ابتلا به سوزش کف پا بیان کرد: سوزش کف بیشتر در سنین 50 تا 70 سالگی در میان افراد میان سال به علت فعالیت زیاد بیشتر در فصل سرما اتفاق می افتد.

این متخصص داخلی گفت: کاهش وزن، دوری از مصرف دخانیات و الکل، تغذیه مناسب، رعایت اصول بهداشتی، کنترل و انجام ورزش ها و فعالیت های مناسب در پیشگیری به سوزش کف پا موثر است.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 60958

به "سوزش کف پا نشان دهنده کدام بیماری است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوزش کف پا نشان دهنده کدام بیماری است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید