سهراب برگشت، کیانوش انصراف داد

به گزارش مجله سرگرمی، درشرایطی که انتظار می رفت کیانوش رستمی بعد از تثبیت شدن جایگاهش در دسته 96 کیلوگرم با درخشش در رقابتهای آسیایی چین یک قدم به المپیک نزدیکتر گردد، او با انصرافش از این رویداد معادله کادرفنی را به هم زد!

سهراب برگشت، کیانوش انصراف داد

رضاعباسپور - اگرچه موضوع آسیب دیدگی دیسک کمر سهراب مرادی و احتمال وداع او با دنیای قهرمانی باعث شد تا ضمن اینکه شرایط بازگشت و تثبیت صندلی کیانوش رستمی در دسته 96 کیلوگرم فراهم گردد و بهانه گیری های این وزنه بردار برای مدتی کم تر از قبل گردد، اما در نهایت بازگشت دوباره سهراب مرادی بعد از ترمیم آسیب دیدگی دیسک کمرش در آلمان، گویا آرامش ایجاد شده برای رستمی در این وزن برهم خورده است! تا حدی که گویا مجددا در آستانه اعزام تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان به رقابت های وزنه برداری آسیایی 2019 چین، کیانوش رستمی دست کادرفنی را مثل رقابت های دنیای 2018 ترکمنستان در حنا گذاشته و خیال وزنه زدن در جدال آسیایی چین را ندارد!

کیانوش رستمی که بعد از حضور قابل قبول در دو رویداد بین المللی سال گذشته یعنی رقابت های جام پادشاهی تایلند و چهارمین دوره مسابقات بین المللی فجر تهران که هر دو مسابقه (گزینشی بازی های المپیک 2020 توکیو) بودند با تایید کادر فنی تیم ملی وزنه برداری به عنوان نفرفیکس دسته 96 کیلوگرم انتخاب شده بود، تا امروز که فقط 2 روز مانده به اعزام تیم ملی وزنه برداری به رقابت های آسیایی حرفی از نرفتن به چین نزده بود، به یکباره و در آستانه اعزام تیم به چین، اعلام نموده که قصد همراهی تیم ملی وزنه برداری در رقابت های آسیایی چین را ندارد!

کیانوش رستمی درست دقیقه نود، در شرایطی که تیم ملی تا چند روز دیگر باید به کشور چین محل برگزاری مسابقات آسیایی بزرگسالان (گزینشی بازی های المپیک 2020 توکیو) اعزام گردد انصراف خود را از حضور در این رویداد قاره ای اعلام نموده است. رستمی مدعی شده است، چون بعد از جام فجر سال گذشته تا به امروز مسئولان ورزش و فدراسیون وزنه برداری به او رسیدگی نکردند قصد حضور در رقابت های قهرمانی آسیا را ندارد و قید وزنه زدن در این رقابت ها را زده است.

البته سوای این قبیل موارد حاشیه ای که تقریبا به بهانه گیری های همیشگی قهرمان طلایی بازی های المپیک 2016 ریو تبدیل شده است، اینطور به نظر می رسد که بازگشت سهراب مرادی به شرایط تمرینی و مداوای آسیب دیدگی کمر این وزنه بردار توانمند که یکی از مدعیان اصلی کسب مدال طلای بازی های المپیک 2020 توکیو در دسته 96 کیلوگرم به شمار می رود نیز برای کیانوش رستمی مزید بر علت شده است. زیرا سهراب مرادی جدی ترین و سرسخت ترین وزنه بردار این دسته است و در صورت بهره برداری از شرایط آرمانی جسمانی، حریف جدی ندارد. اگر سهراب مرادی با همین فرمانی که پیش گرفته حرکت کند، قطعا خیلی زودتر از آنچه پیش بینی می شد سهراب می تواند به آمادگی ایده ال قبلی خود بازگشته و دوباره به مرد شماره یک دسته 96 کیلوگرم دنیا تبدیل گردد.

بنابراین شرایط نه چندان ایده آل رکوردی کیانوش و توجه بیشتر مسئولان ورزش به اینکه سهراب مرادی را هر طور شده به رقابت های دنیای 2019 و بعد از آن المپیک 2020 برسانند باعث شده تا بار دیگر بهانه گیری های رستمی در آستانه رقابت های آسیایی شروع گردد. زیرا اینطور به نظر می رسد که با حضور دوباره سهراب در تمرینات، کیانوش رستمی صندلی خود را تقریبا در این وزن و با شرایط رکوردی که دارد متزلزل دیده و تصمیم دارد به بهانه کم توجهی مسئولان ورزش دست کادرفنی تیم ملی را بار دیگر در حنا گذاشته و بی خیال وزنه زدن در مسابقات آسیایی چین گردد. حالا باید منتظر ماند و دید که کادرفنی تیم ملی وزنه برداری و مسئولان فدراسیون بعد از اینکه کیانوش رستمی مجددا در آستانه یک رویداد مهم خیلی غیر منتظره چنین تصمیمی گرفته، برای بهانه جدید او چه برنامه و تدبیری دارند؟

به هر روی و با توجه به اینکه کیانوش رستمی از حضور در مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا انصراف داده است، بنابراین برای اعزام کامل تیم (10 نفره) طبق قانون و پیش بینی کادرفنی تیم ملی، از نفرات رزرو باید بجای کیانوش رستمی در ترکیب تیم اعزامی به رقابت های آسیایی استفاده گردد که این فرصت با این شرایط احتمال زیاد به مصطفی جوادی ملی پوش دسته 81 کیلوگرم می رسد.

طبق قانون، تیم ها در لیست نهایی خود می توانند 10 نفر اصلی به همراه دو نفر رزرو را معرفی نمایند و برخواه سرمربی تیم ملی هم پیش از این با اعلام ترکیب نهایی تیم، مصطفی جوادی در دسته 81 کیلوگرم و محسن دادرس در فوق سنگین را به نفرات رزرو معرفی نموده بود که بواسطه حضور سعید علی حسینی و علی داودی دردسته فوق سنگین جایی برای اعزام محسن دادرس در این وزن نیست. بنابراین جوادی در دسته 81 کیلوگرم می تواند جانشین خوبی برای کیانوش رستمی در رقابت های آسیایی چین باشد.

برهمین اساس و باتوجه به انصراف کیانوش رستمی از رفتن به رقابت های وزنه برداری قهرمانی آسیا در چین نفرات زیر در اوزان دهگانه به رقابت های آسیایی اعزام می شوند.

دسته 81 کیلوگرم: میرمصطفی جوادی

دسته 89 کیلوگرم: علی میری و مسعود چترایی

دسته 96 کیلوگرم: ایوب موسوی

دسته 102 کیلوگرم: امیر حقوقی و رضا بیرالوند

دسته 109 کیلوگرم: علی هاشمی و کیا قدمی

دسته 109+ کیلوگرم: علی داودی و سعید علی حسینی

مسابقات قهرمانی آسیا 2019 که گزینشی المپیک 2020 نیز به شمار می رود از 29 فروردین تا 8 اردیبهشت به میزبانی چین برگزار می گردد.

1، 5

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 18598

به "سهراب برگشت، کیانوش انصراف داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهراب برگشت، کیانوش انصراف داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید