خبرنگاران 40 هزار کلاس درس نیمه تمام در کشور وجود دارد

به گزارش مجله سرگرمی، بوشهر- خبرنگاران- رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: در زمان حاضر 40 هزار کلاس درس نیمه تمام در کشور وجود دارد که تکمیل این پروژه های آموزشی از محل اعتبارات استانی و ملی و تحویل آنها از اولویت های این سازمان است.

خبرنگاران 40 هزار کلاس درس نیمه تمام در کشور وجود دارد

مهرالله رخشانی مهر روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان بوشهر به صورت ویدئو کنفرانس افزود: سال گذشته 14 هزار کلاس درس از سوی این سازمان تحویل آموزش و پرورش شد.

وی ادامه داد: کوشش شده پروژه های جدید به سمت منابع خیری و شرکت هایی که در اجرای مسئولیت اجتماعی فعال هستند، راهنمایی گردد.

رخشانی مهر افزود: همچنین کوشش می گردد در امسال نیز 14هزار پروژه آموزشی تکمیل و تحویل گردد هرچند با توجه به شرایط پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا حوزه فعالیت این سازمان نیز دچار آسیب هایی شده است اما عزم این سازمان ادامه فرایند اجرای پروژه ها با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی است.

وی تاکید نمود: در زما ن حاضر همه پروژه های سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور فعال هستند در کل کشور از محل اعتبارات ملی پروژه متوقف شده ای نداریم.

رخشانی مهر گفت: هرچند ممکن است شیوع ویروس کرونا شمار پروژه های تحویلی در اول مهر را کمتر کند ولی این کاهش در فاصله زمانی مهر تا بهمن جبران می گردد.

وی در باره امکانات گرمایشی و سرمایش مدرسه های کشور بیان نمود: در شرایط کنونی حدود 23هزار بخاری نفتی در معادل 4 درصد از مدرسه های کشور از بخاری نفتی در فصل زمستان استفاده می گردد.

رخشانی مهر افزود: همچنین حدود 63 هزار بخاری گاز سوز وجود دارد که براساس استانداردها وجود شعله مستقیم در کلاس های درس ممنوع است براین اساس باید نسبت به جمع آوری آنها اقدام گردد.

وی یادآو رشد: سال گذشته بیش از 600 میلیارد تومان بابت تامین امکانات سرمایشی و گرمایشی در استان ها هزینه شد و براساس یکی از مصوبات قانون بودجه امسال وزارت نفت مکلف به تجهیز 100 هزار کلاس درس به سیستم گرمایشی استاندارد است که این مصوبه در مرحله تدوین آئین نامه است و با اجرای آن وزارت نفت نیز در امسال درگیر استاندارد سازی سیستم گرمایشی می گردد.

وی یادآور شد: همچنین برای امسال نیز از محل این آئین نامه 20 درصد برای استاندارد سازی سیستم گرمایشی و سرمایشی اعتبار لحاظ شده که متناسب با استان ها تخصیص داده می گردد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در باره تشکل خیران مدرسه ساز گفت: این تشکل از جمله تشکل های قوی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است که از سال 1377 تاسیس و تا به امروز توانسته 135 هزار کلاس درس معادل 30 درصد و از سالهای 96 تا 98 نیز حدود 50 درصد مدارس تحویلی به آموزش و پرورش است.

رخشانی مهر افزود: نقش خیران، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و دولت در بحث مدرسه سازی مشخص است و اگر در یک منطقه روستایی خیری 30 درصد سهم و در مناطق شهری 50 درصد اعتبار تامین گردد این پروژه به عنوان پروژه خیرساز تلقی می گردد.

وی تاکید نمود: دولت کوشش نموده در پروژه های مشارکتی سهم خود را ارائه کند به نحوی که در سال 96، 200 میلیارد تومان، سال 97، 450 میلیارد تومان و در سال گذشته یکهزار میلیارد تومان از سوی دولت تخصیص یافته و در سال 99 نیز با رشد 16 برابری سه هزار و 250 میلیارد تومان برای اجرای پروژه های مشارکتی دولت و خیران مدرسه ساز مصوب شده است.

رخشانی مهر در باره مدارس غیر دولتی گفت: آیین نامه جدید استقرار مدارس غیر دولتی به تصویب دولت رسید و برای اجرا و ابلاغ توسط وزیر آموزش و پرورش تایید شد که کوشش می گردد به این وسیله از توان بخش خصوصی در قالب این سامانه استفاده گردد.

وی ادامه داد: همچنین سامانه ای برای مکان یابی احداث مدرسه ها طراحی شده که با رونمایی از آن برای جانمایی مدارس خیر ساز و دولتی استفاده کرد.

رخشانی مهر در توسعه توسعه مدارس سبز گفت: برای رسیدن مدرسه های سبز شاخصه هایی از جمله صرفه جویی در مصرف انرژی، مدیریت پسماند، استفاده از آب خاکستری و صرفه جویی در مصرف آب که از شاخص های مدیریت سبز است به استان ها ابلاغ شده و در زمان حاضر تعدادی از مدارس از صفر تا 100 آنها بر این اساس اجرایی شده است.

وی افزود: تا سال گذشته مدارس سبز به صورت پایلوت در استان های سیستان و بلوچستان، تهران و زنجان اجرا می شد اما امروز این شمار به 15 استان افزایش یافته است و از این به بعد این فرایند افزایش می یابد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در باره زلزله کرمانشاه گفت: برای بازسازی این مدارس از توان استان های مشخص از جمله استان بوشهر استفاده و این کار انجام و پفراینده زلزله در این استان بسته شد.

وی افزود: درمهر 98 به جای 78 مدرسه که در استان کرمانشاه تخریب شده بود 160 مدرسه ساخته و تحویل شد و سرانه آموزشی این استان هفت دهم مترمربع افزایش یافت.

وی یادآور شد: در سال 99 برای تکمیل پروژه های نیمه تمام و مشارکتی 3هزار و250 میلیارد تومان مصوب شده است.

rezaruigari.ir: مجله رویگری، مجله سینما و هنر هفتم

mfiroozi.ir: مجله فیروزی، مجله خبری تحلیلی

silverseven.ir: سیلور 7 | مجله فناوری های رایانه ای، علوم کامپیوتری

منبع: ایرنا
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 88047

به "خبرنگاران 40 هزار کلاس درس نیمه تمام در کشور وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 40 هزار کلاس درس نیمه تمام در کشور وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید