توسعه گردشگری خراسان شمالی مشارکت و کار جمعی می طلبد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، رضا رجب زاده در نخستین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان شمالی برای نوروز 98، بر لزوم انجام کار عملیاتی و احساس تکلیف در هر دستگاه برای تحقق این مهم، تأکید و اظهار کرد: دستگاه ها و نهادهای مختلف باید در زمینه توسعه گردشگری و معرفی استان احساس تکلیف نمایند و بخشی از فعالیت های خود را به این مهم اختصاص دهند.

توسعه گردشگری خراسان شمالی مشارکت و کار جمعی می طلبد

رجب زاده با اشاره به اینکه خراسان شمالی استانی با پتانسیل های بالقوه در حوزه گردشگری است، اضافه نمود: باید بتوانیم با برنامه ریزی و هدف گذاری های کوتاه، میان و بلند مدت، این استعدادهای بالقوه را به شکوفایی برسانیم.

وی با بیان اینکه هر گوشه ای از خراسان شمالی دارای ظرفیت های ارزشمندی است، توضیح داد: علاوه بر جاذبه های طبیعی، تنوع اقوام یکی دیگر از شاخصه های استان است که می توان از آن برای آشنایی دیگر مردم با سنت ها و آیین های مختلف و در نتیجه جذب گردشگر بهره برد.

وی با تأکید بر اینکه شناخت استعدادهای موجود و باور این ظرفیت ها به عنوان دارایی های ارزشمند استان، منشأ اثر و تحول است، گفت: باید این مهم را در صدر فعالیت ها قرار دهیم و در ستاد خدمات سفر نیز با فراهم آوردن زیرساخت ها به تحقق این مهم یاری کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی عنوان نمود: موضوع گردشگری همانند حلقه های زنجیر به دیگر حوزه ها متصل است و نقص هر یک سبب افت در حوزه دیگر می گردد، بنابراین در حوزه گردشگری، بحث زیرساخت ها و ایمنی راه و جاده حائز اهمیت است.

رجب زاده با اشاره به نقش رسانه ها، مطبوعات و مدیران دستگاه های اجرایی در معرفی هدفمند خراسان شمالی به منظور جذب گردشگر، توضیح داد: در این زمینه باید تمام فعالیت ها و اتفاقات منتج به شکوفایی استان گردد و صرفا بزرگنمایی مسائل و نشان دادن نیمه خالی لیوان نباشد.

وی همچنین بر لزوم ارائه برنامه عملیاتی از سوی هریک از کمیته های 11 گانه ذیل ستاد اجرایی خدمات سفر استان تأکید کرد و اضافه نمود: این کمیته ها با همین موضوع باید در شهرستان ها نیز هرچه زودتر فعالیت خود را شروع نمایند و سطح بندی نیازها و شناسایی اولویت های فعالیت در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: ستاد اجرایی خدمات سفر استان برای نوروز 98 در قالب 11 کمیته شامل خدمات امداد و نجات، اسکان و رفاه، برنامه ریزی و آمار، خدمات بهداشتی سلامت و محیط زیست، هماهنگی امور شهرداری ها و دهیاری ها، نظارت و تنظیم بازار، انتظامی امنیتی و ترافیک شهری، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات، اطلاع رسانی تبلیغات امور فرهنگی و فضای مجازی، حمل و نقل و ترافیک و کمیته نظارت بر خدمات سرویس های بهداشتی و نمازخانه ها برنامه ریزی شده است.

حبیب یزدان پناه با اشاره به اینکه خراسان شمالی آنچنان که باید در سطح ملی شناخته شده نیست، اظهار کرد: فرصت نوروز، زمان مناسبی است تا با هم افزایی تمام دستگاه ها به این مهم دست پیدا کنیم.

وی اضافه نمود: به منظور فراهم آوردن زیرساخت هایی که جاذبه های گردشگری و مراکز اقامتی خراسان شمالی را معرفی کند، غرفه هایی در جهت عبور مسافران برای عرضه صنایع دستی استان ایجاد می گردد.

لازم به ذکر است، اختصاص یافتن تعدادی از تابلوهای تبلیغاتی جاده های استان به موضوع معرفی استان و جاذبه های آن و نیز الزام آموزش و پرورش نسبت به منع اسکان غیر فرهنگیان در مراکز اقامتی تحت پوشش و مدارس در نوروز 98، از جمله مصوبات این جلسه بود.

encaria.ir: انکاریا: وبلاگ فناوری و تکنولوژی

namasho.com: نماشو: طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 10347

به "توسعه گردشگری خراسان شمالی مشارکت و کار جمعی می طلبد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه گردشگری خراسان شمالی مشارکت و کار جمعی می طلبد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید