تعداد بازداشت شدگان ناآرامی های اخیر ونزوئلا به 966 نفر رسید

به گزارش مجله سرگرمی، رییس سازمان حقوق بشر ونزوئلا اعلام نمود، تعداد بازداشت شدگان در اعتراضات اخیر ونزوئلا به 966 نفر رسید.

تعداد بازداشت شدگان ناآرامی های اخیر ونزوئلا به 966 نفر رسید

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پیش از این تعداد بازداشت شدگان در تظاهرات گسترده مخالفان 850 نفر اعلام شده بود.

آلفردو رومرو، رئیس سازمان حقوق بشر ونزوئلا در پیامی در توئیتر نوشت: از کل 966 نفری که بازداشت شده اند 700 نفر از 21 ژانویه هم چنان در بازداشت به سر می برند.

ونزوئلا از دهم ژانویه درگیر اعتراضات است؛ زمانی که مادورو برای بار دوم سوگند ریاست جمهوری خود را خورد و به دنبال آن مخالفانش رأی گیری را غیر قانونی و نامشروع خواندند.

بر اساس داده های کمیساریای امور پناهندگان سازمان ملل، از سال 2015، تاکنون 3 میلیون ونزوئلایی کشور خود را ترک نموده اند. روزانه 5000 نفر از ونزوئلا خارج می شوند.

هفته گذشته، خوان گوآیدو، رئیس مجلس ونزوئلا، خود را رئیس جمهور موقت این کشور اعلام نمود؛ حرکتی که به سرعت با حمایت های دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، کانادا و بیشتر کشورهای آمریکای لاتین روبرو شد.

نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا نیز به سرعت واکنش نشان داد و تمام روابط دیپلماتیک خود را با آمریکا قطع کرد و این کشور را متهم به برنامه ریزی یک کودتای ضد دولتی علیه ونزوئلا کرد.

andishemag.ir: مجله اندیشه | مجله خبری و تحلیل اندیشه، گردشگری، ورزشی و فناوری

bizbing.ir: مجله بیزبینگ: مجله موفقیت در کارآفرینی و کسب و کار

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 11983

به "تعداد بازداشت شدگان ناآرامی های اخیر ونزوئلا به 966 نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعداد بازداشت شدگان ناآرامی های اخیر ونزوئلا به 966 نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید