ایجاد زیرساخت های گردشگری برای غارهای هنامه شیروان

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: بخشی از زیرساخت های مجموعه گردشگری غارهای هنامه شهرستان شیروان با اعتبار 2 میلیارد ریال در سال جاری انجام می شود.

ایجاد زیرساخت های گردشگری برای غارهای هنامه شیروان

بهگزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه روز سه شنبه 28 مردادماه 99 با بیان این مطلب اظهار کرد: قرارداد اجرای بخشی از زیرساخت های مجموعه گردشگری غارهای هنامه با اعتبار 2 میلیارد ریال به پیمانکار ابلاغ شده است.

او شرح داد: غارهای هنامه در شهرستان شیروان از مجموعه فضاهای دستکند تشکیل شده و با شماره 22214 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی اضافه کرد: غارهای هنامه در قرون چهارم تا پنجم هجری ساخته شده و در دوره های بعد به ویژه در زمان آشوب و ناامنی مورد استفاده قرار می گرفت.

او تکمیل و توسعه زیرساخت ها را ازجمله عوامل مؤثر در رونق گردشگری و جذب مسافر برشمرد و عنوان کرد: این مهم را در مناطق گردشگرپذیر استان دنبال می کنیم.

یزدان پناه گفت: خراسان شمالی با بیش از 115 جاذبه گردشگری، 24 منطقه نمونه ملی و استانی و هشت روستای هدف گردشگری، مقصدی بکر برای طبیعتدوستان و علاقه مندان به فرهنگ و آئین های اقوام مختلف است.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 105621

به "ایجاد زیرساخت های گردشگری برای غارهای هنامه شیروان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد زیرساخت های گردشگری برای غارهای هنامه شیروان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید