شروع عملیات نورپردازی پل تاریخی آق قلا

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان از اتمام بازسازی و بازسازی قسمت های آسیب دیده از سیل و شروع نورپردازی پل تاریخی آق قلا اطلاع داد.

شروع عملیات نورپردازی پل تاریخی آق قلا

به گزارش خبرنگار از ،احمد تجری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: بازسازی و بازسازی قسمت های آسیب دیده پل تاریخی آق قلا ناشی از سیل نوروز 98 بااعتباری حدود 600 میلیون ریال اجرایی شده است و در حال حاضر مرحله اول نورپردازی این پل تاریخی بااعتبار یک میلیارد و 600 میلیون ریال شروع شد.

او با اشاره به قدمت دوره صفوی پل تاریخی آق قلا اعلام کرد: این پل با تزئینات آجری زیبا ازجمله آثار تاریخی استان گلستان است که با ساخت پلی دیگر بر روی رودخانه گرگانرود در این محل، از آن برای عبور و مرور عابران پیاده و گردشگران استفاده می گردد.

این مقام مسئول گفت: دیواره سازی، ترمیم پایه های پل، استحکام بخشی، شامل خاک برداری، لجن برداری و اجرای برید عرضی، احداث دودهنه طاق، کف سازی عبورگاه، دست انداز پل ازجمله اقدامات بازسازیی اجرا شده بر روی این پل تاریخی از سال 1384 تا به امروز بوده است.

پل تاریخی آق قلا سال 1351 با شماره 919 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

م

canadaro.ir: تور کانادا: مجله گردشگری و مسافرتی تور کانادا، ویزای کانادا

indiaro.ir: تور هند ارزان قیمت indiaro | تور بمبئی، گوا، آگرا، جیپور، تور مثلث طلایی، تور نوروز، بهار، تابستان، پاییز، زمستان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 113491

به "شروع عملیات نورپردازی پل تاریخی آق قلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع عملیات نورپردازی پل تاریخی آق قلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید