روسیه آماده است جای آمریکا را در بازار چین بگیرد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، ماکسیم اورشکین وزیر توسعه اقتصادی روسیه از آمادگی کشورش برای افزایش صادرات کالا به چین برای جبران کاهش واردات کالاهای آمریکایی بدلیل جنگ تجاری خبر داده و گفته است کشورش می تواند جایگزین آمریکا به عنوان صادرکننده نخست کالا به چین گردد.

روسیه آماده است جای آمریکا را در بازار چین بگیرد

وزیر توسعه اقتصادی روسیه که با ژونگ شان وزیر تجارت چین در پکن دیدار و مصاحبه کرد بر توسعه روابط دو کشور همزمان با تشدید تنش تجاری پکن و واشنگتن تاکید و اقدامات آمریکا در حوزه تجارت جهانی را غیرقانونی و تنش زا مطرح کرد.

وزیر توسعه اقتصادی روسیه همچنین در دیدار با مقام چینی خواهان آن گردیده تا اعضای سازمان تجارت جهانی نسبت به اقدامات یکجانبه آمریکا در حوزه تجارت جهانی واکنش نشان دهند.

اعلام آمادگی روسیه برای افزایش صادرات کالا به چین در شرایطی صورت می گیرد که تنش تجاری میان پکن و واشنگتن بر سر اعمال دور جدیدی از تعرفه های تجاری بالا گرفته است.

اواخر شهریورماه رئیس جمهوری آمریکا با اعلام تعرفه های جدید بر200 میلیارد دلار دیگر از کالاهای چینی جنگ تجاری با پکن را تشدید کرد.

تعرفه های جدید که بر 200 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی چین اعمال می گردد، افزون بر تعرفه هایی است که تاکنون بر 50 میلیارد دلار از کالاهای چین اعمال گردیده است.

ترامپ پیشتر تهدید نموده بود که ممکن است همه 500 میلیارد دلار کالاهایی که آمریکا از چین وارد می نماید شامل تعرفه گردد.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 4583

به "روسیه آماده است جای آمریکا را در بازار چین بگیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه آماده است جای آمریکا را در بازار چین بگیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید