توسعه قطعات تولیدی صنایع وکاهش ارزبری محصولات در اولویت وزارت صمت

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، فرشاد مقیمی عصر چهارشنبه در جلسه ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری استان اردبیل توضیح داد: برخی از واحدهایی که در حوزه فراوری قطعات صنایع در کشور در حال فعالیت هستند با وجود برخورداری از توانمندی های لازم از ظرفیت کم فراوریی خود بهره مند شده و یا دچار توقف فعالیت هستند.

توسعه قطعات تولیدی صنایع وکاهش ارزبری محصولات در اولویت وزارت صمت

وی افزود: طبق قوانین تمامی شرکت ها مکلفند از ظرفیت فراوری داخلی قطعاتی که مورد احتیاج صنایع کشور است حمایت نموده و احتیاجهای خود را به وسیله این قبیل بخش ها تامین نمایند.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: سیاست وزارتخانه صمت در بخش کشاورزی و صنایع کاهش میزان ارزبری محصولات بوده تا چنانچه قرار بر خروج ارز از کشور باشد بیشتر به حوزه تامین مواد اولیه و کوشش برای بالابردن ارزش اضافه نموده و اشتغال جوانان معطوف گردد.

مقیمی یادآور شد: طرح توسعه قطعات فراوریی صنایع کشور متمرکز بر روی نساجی، پوشاک، لوازم خانگی، قطعات خودرو و دیگر موارد مورد احتیاج در صنعت کشور است.

به گفته وی در برهه ای از زمان در وزارت صنعت تعداد زیادی سفارش برای برخورداری از مواد اولیه مورد احتیاج و بهره مندی از تسهیلات ثبت شده بود که به دلیل تجمیع این حجم از سفارشات قادر به پاسخگویی به موقع به متقاضیان نشدیم.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: مبنای حمایت از صنعت پتروشیمی و رسیدگی به ثبت سفارش های موجود بر اساس پروانه بهره برداری بوده و چنانچه واحدی به معنای واقعی کلمه فراوری نداشته باشد نباید سهمیه پتروشیمی را دریافت کند تا خللی در تامین مواد مورد احتیاج فراورینمایندگان واقعی وارد نگردد.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 9180

به "توسعه قطعات تولیدی صنایع وکاهش ارزبری محصولات در اولویت وزارت صمت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه قطعات تولیدی صنایع وکاهش ارزبری محصولات در اولویت وزارت صمت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید