99 درصد از اعتبارات آموزش و پرورش، صرف پرداخت حقوق می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، وزیر آموزش و پرورش گفت: 99 درصد از اعتبارات وزارت آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق می گردد.

99 درصد از اعتبارات آموزش و پرورش، صرف پرداخت حقوق می گردد

به گزارش خبرنگاران، سید محمد بطحائی عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش قم در تالار امام جواد (ع) در استانداری قم با اشاره به محدودیت های بودجه ای عنوان نمود: کشور در شرایط خطیری از نظر مالی واقع شده است چرا که دشمن، معیشت و اقتصاد مردم را مورد هدف قرار داده است.

وزیر آموزش و پرورش اضافه نمود: جنگ مالی یکی از شگردهای دشمن است که بدون خونریزی شرایط بدی را به کشور ما تحمیل کند.

وی اظهار کرد: دشمن به دنبال منافع خود و کسب قدرت است، آنها با کوچک ترین غفلت به میدان می آیند و وقتی در این جنگ وارد می شوند هیچ گونه رحمی ندارند.

بطحائی اعلام کرد: در این شرایط وضعیت معیشت معلمان و افرادی که دارای حقوق ثابت هستند نیز سخت است و ما باید به گونه ای مدیریت کنیم تا معیشت آنها بهتر گردد و دشمن از این بخش، راه ورود را باز نکند. اگر چه معلمان در وضعیت خطیر مالی قرار دارند اما تعلیم و تربیت دانش آموزان را یکی از رسالت های مهم خود می دانند. شرایط مالی موجب پایین آمدن آستانه تحمل و صبر مردم شده است و باید زمینه ای را فراهم کرد تا با اصلاح فرآیندها، والدین مراجعات کمتری به مدارس داشته باشند.

وی عنوان نمود: در جهت تسهیل امور، بخشی از اختیارات وزارت به آموزش و پرورش استان قم تفویض شده است.

بطحائی اظهار کرد: مدرسه بهترین فضا در جهت فرهنگ سازی است و زمانی که دانش آموزان فارغ التحصیل می شوند نمی توان در فرهنگ سازی موفقیتی داشت از این رو الویت در فرهنگ سازی در سطح مدارس است.

وی اعلام کرد: باید به دنبال تحرک و پویایی در مدارس باشیم زیرا وقتی برای دانش آموزان تحرکی وجود نداشته باشد تاب آوری آنها کم خواهد شد.

وزیر آموزش وپرورش عنوان نمود: در سال 97 اعتبارات عمرانی با رشد سه برابری همراه بود که نشان دهنده اهتمام دولت نسبت به برطرف مسائل است ضمن اینکه در بودجه سال 98 نیز رشد 3 برابری در اعتبارات عمرانی دیده می گردد.

وی گفت: یکی از روینمودهای مهم در کاهش هزینه ها، بهره وری است وگرنه با این روند تا 9 سال آینده تمامی بودجه های کشور، صرف آموزش و پرورش خواهد شد.

بطحائی در بخش دیگری اعلام کرد: 99 درصد از اعتبارات وزارت آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق می گردد در حالی که فرهنگیان رضایتی از حقوق خود ندارند، اما در ورود به کلاس، مسائل را از یاد می برند.

وی اضافه نمود: در طول دو سال گذشته دولت و مجلس بالاترین معوقات معلمان را پرداخت نموده است و کوشش می گردد سایر معوقات نیز به موقع پرداخت گردد.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: امروز مدارس نیز با بحران محرومیت روبرو هستند و کمبود زیادی در رابطه با امکانات وجود دارد، مدارس نیز در مدت 12 سال، ایمن سازی می شوند.

وی توضیح داد: ایمن سازی بخاری های مدارس در استان قم احتیاج به 57 میلیارد تومان اعتبار دارد که از منابع استانی مبلع 27 میلیارد تومان تخصیص یافته و وزارت نیز 30 میلیارد تومان به این امر اختصاص خواهد داد.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 14941

به "99 درصد از اعتبارات آموزش و پرورش، صرف پرداخت حقوق می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "99 درصد از اعتبارات آموزش و پرورش، صرف پرداخت حقوق می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید