کمبود هیپوکامی چه بلایی بر سر بدن می آورد؟

به گزارش مجله سرگرمی، هیپوکامی یکی از مواد معدنی مورد احتیاج بدن هر فرد است که کمبود آن عوارض جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

کمبود هیپوکامی چه بلایی بر سر بدن می آورد؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، مریم نصراللهی متخصص تغذیه در مورد عوارض کمبود پتاسیم در بدن افراد بیان نمود: بعضی از جوانان به دلیل عدم اهمیت به املاح بدنی خود در میانسالی با بعضی ضعف ها و مسائل از جمله ضعف سیستم ایمنی بدن، لرزش دست و پا روبه رو می شوند، به طوری که اگر بدن عاری از هرگونه املاح و مواد معدنی باشد ساختار و عملکرد آن تا انتها عمر بدون هیچ گونه تغییری سالم باقی خواهد ماند .

او اضافه کرد: پتاسیم یکی از املاح و مواد معدنی مورد احتیاج بدن هر فرد است به طوری که توانایی، پتانسیل و حفظ سلول های بدن را این ماده معدنی مهم بر عهده دارد، در کنار پتاسیم املاح معدنی دیگری از جمله منیزیم،کلسیم و سدیم یک نوع الکترولیت هستند و کار آن ها حفظ تعادل آب و فشار خون در بدن است و علاوه بر استحکام بدن نقش مهمی در هضم پروتئین و کربوهیدرات ها دارد.

نصراللهی در ادامه با بیان این که میزان دریافت املاح پتاسیم در بدن هر یک از افراد جامعه متفاوت است، یادآور شد: میزان پتاسیمی که بدن هر فرد باید روزانه دریافت کند به ترتیب در بچه ها 1 تا 3سال روزانه 3000 میلی گرم، در بچه ها 4 تا 8سال 3800 میلی گرم، در خردسالان 9 تا 13 سال روزانه 4500 میلی گرم، همچنین برای نوجوانان 14 سال تا بزرگسالان نیز به ترتیب 4700 میلی گرم الزامی است.

او گفت: افرادی که از دارو های کلیوی، انواع آنتی بیوتیک ها و ملین ها استفاده می نمایند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری هیپوکامی و یا کمبود پتاسیم هستند و از نشانه های کمبود این مواد معدنی در بدن افراد می توان به گرفتگی عضلات به طور مداوم، ضعف عضلانی مثلا انواع درد های عمیق دست و پا، سفت شدن بی دلیل ماهیچه، خستگی و کوفتگی دائمی بدن اشاره نمود.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 107457

به "کمبود هیپوکامی چه بلایی بر سر بدن می آورد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود هیپوکامی چه بلایی بر سر بدن می آورد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید