پیغام سخنگوی وزارت خارجه به مناسبت روز ملی سینما

به گزارش مجله سرگرمی، سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید نمود: سینمای ایران، نجیب، متعهد، پاک و برآمده از ارزش های والای انسانی - الهی است.

پیغام سخنگوی وزارت خارجه به مناسبت روز ملی سینما

به گزارش خبرنگاران، بهرام قاسمی، رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه در پیغامی به مناسبت روز ملی سینما نوشت:

سینما در میانه تمامی هنرها، بیشترین قرابت را با زندگی بشر دارد و در میان آثار سینمایی هم، آنان به مقصد و مقصودی فراگیر و همه گیر رسیده اند که سینماگران، سناریوی آن را نه بازی، که زندگی نموده اند. با این نگاه سینما و زندگی مفاهیمی در هم تنیده اند و همین خود به تنهایی و به روشنی بیانگر صندلی رفیع سینما در حیات مدرن بشر است.

اقبال به هنر هفتم در کشور ما رشدی محسوس دارد و نهال سینمای ایران هر روز، بیشتر بالیدن می گیرد و صندلی خود را در سینمای دنیا و در رقابت با آثار کمپانی های عظیم فیلم سازی قوام و دوامی بیکرانه می بخشد و ایرانی ها امروز می توانند با غرور از سینمای کشورشان سخن بگویند و بر این دست مایه کم نظیر ببالند.

افزون بر همه اینها، سینما در کشور ما مشخصه ای منحصر به فرد دارد. سینمای ایران، نجیب، متعهد، پاک و برآمده از ارزش های والای انسانی - الهی است که تأثیرگذاری آن را دو چندان و پیغام آن را همه فهم می نماید.

همانگونه که بارها گفته ام، هنر و به تبع آن سینما، بازوی پرتوان دستگاه دیپلماسی کشور و ابزاری مهم در دیپلماسی عمومی است که می تواند دیدگاه ها، باورها و آرمان های ایران و ایرانیان را به نیکویی و بهترین شکل ممکن به افکار عمومی جامعه دنیای منتقل کند و دروازه گفتگوی ایرانیان با سایر ملت ها را بیش از همیشه و گذشته بگشاید.

روز ملی سینما را به همه زنان و مردان سینماگر و سینما دوستان کشور عزیزمان تبریک گفته و بر روح استاد عزت الله انتظامی که سینمای ایران سال ها داغدارش خواهد بود و دیگر هنرمندان نام آور و پر آوازه که شوربختانه از میان ما رفته اند، درود می فرستیم و برای دیگر نامداران و پیشکسوتان این عرصه آرزوی تندرستی و طول عمر با عزت می کنیم.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 3011

به "پیغام سخنگوی وزارت خارجه به مناسبت روز ملی سینما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیغام سخنگوی وزارت خارجه به مناسبت روز ملی سینما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید