هشدار سازمان ملل درباره احتمال توقف برنامه های یاری رسانی به یمن

به گزارش مجله سرگرمی، سازمان ملل متحد هشدار داده است، در صورتی که یک میلیارد دلار تعهدات اقتصادی جامعه بین الملل پرداخت نشود، 22 برنامه یاری رسانی در یمن در دو ماه آینده متوقف خواهد شد.

هشدار سازمان ملل درباره احتمال توقف برنامه های یاری رسانی به یمن

سازمان ملل از وضعیت یمن که جنگ داخلی در آن از چهار سال پیش تاکنون هزاران کشته برجای گذاشته و میلیون ها تن را در معرض گرسنگی و قحطی قرار داده، به عنوان بدترین بحران بشردوستانه در دنیا یاد می نماید.

در ماه فوریه شماری از کشورها دنیا تعهد کردند که دو میلیارد و 600 میلیون دلار برای یاری به مردم یمن بپردازند اما لیز گراند، هماهنگ کننده یاری های بشردوستانه یمن گفته است، نیمی از این یاری ها پرداخته شده است.

سازمان ملل گفت، از 36 برنامه یاری رسانی به یمن تنها منابعی اقتصادی برای سه برنامه از آنها تأمین شده است و 22 برنامه نجات زندگی در دو ماه آینده متوقف خواهد شد.

گراند گفت: از دریافت بودجه وعده های داده شده، ناامید شده ایم. وقتی پول نباشد، مردم می میرند. واقعا این بسیار غم انگیز است که در چشم خانواده ها نگاه می کنیم و می گوییم: پول برای یاری نداریم.

مارک لوکوک، رئیس بخش یاری های بشردوستانه سازمان ملل طی یک ماه گذشته از عربستان و امارات خواست است تا بخشی از تعهد چند صد میلیون دلاری خود به یمن را بپردازند. بر اساس گزارش رویترز، این دو کشور متعهد شده اند 750 میلیون دلار یاری بپردازند. ، ایسنا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 39424

به "هشدار سازمان ملل درباره احتمال توقف برنامه های یاری رسانی به یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار سازمان ملل درباره احتمال توقف برنامه های یاری رسانی به یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید