هشتمین کنگره ملی گیاهان دارویی برگزار می شود

به گزارش مجله سرگرمی، تهران- خبرنگاران- هشتمین کنگره ملی گیاهان دارویی توسط شبکه ملی پژوهش وفناوری گیاهان دارویی و با حمایت ستاد توسعه فناوری های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، 4 و 5 اردیبهشت ماه جاری در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می شود .

هشتمین کنگره ملی گیاهان دارویی برگزار می شود

به گزارش روزسه شنبه گروه علمی خبرنگاران از معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، پیمان صالحی دبیرهشتمین کنگره ملی گیاهان دارویی درباره جزییات برگزاری این کنگره اظهارکرد: این کنگره در4 محورتعریف شده است که در محورکشاورزی و منابع طبیعی به مواردی از جمله اکولوژی، فیزیولوژی گیاهی، اهلی کردن و اصلاح، بیو تکنولوژی، کشت و زارعت، فرآوری اولیه پس از برداشت، مکانیزاسیون و تکنولوژی بذر و در محور داروسازی، پزشکی مواردی از جمله طب سنتی، اثرات فارماکولوژیک، اثرات بالینی و فرمولاسیون و کنترل بررسی می شود.

وی گفت: درمحورعلوم پایه به مواردی از جمله گیاهشناسی، فتو شیمی، بیو شیمی ژنتیک، اثرات بیولوژیک و بیوتکنولوژی و درمحور صنعت و اقتصاد نیز به مواردی از جمله بازرگانی گیاهان دارویی و فرآورده های آن ها، تولید فرآورده های گیاهان دارویی، نوآوری در تولید محصولات کاربردی، نظام کیفی و تولید محصولات با کیفیت و انتقال تکنولوژی و تولید محصولات گیاهی پرداخته می شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از 700 مقاله به دبیرخانه این کنگره رسیده است، گفت: پس از مراحل داوری حدود 500 مقاله در کنگره پذیرفته شده که به صورت سخنرانی و پوسترارائه می شود.

صالحی گفت: در این کنگره مهمانان خارجی از کشورهای آلمان، یونان و لهستان حضورخواهند داشت و درکنار این کنگره نمایشگاه جانبی از محصولات داروهای گیاهی و فرآورده های طبیعی نیز برگزار می شود.

وی با اشاره به این موضوع که هشتمین کنگره ملی گیاهان دارویی دارای امتیاز بازآموزی است، گفت: این کنگره از پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC نیز مجوز برگزاری دارد.

علمی ** 9340**1485

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 20565

به "هشتمین کنگره ملی گیاهان دارویی برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشتمین کنگره ملی گیاهان دارویی برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید