هزینه ساخت هر کلاس درس چقدر است؟

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: بر اساس آمارها به طور متوسط از نیمه دوم سال 96 به بعد هر روز 31 کلاس درس افتتاح شده است.

هزینه ساخت هر کلاس درس چقدر است؟

به گزارش خبرنگاران، مهراله رخشانی مهر در روز دوم از سی و چهارمین اجلاس روسا و مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور که به صورت مجازی برگزار می گردد، به فرایند تامین بودجه این سازمان اشاره نمود و گفت: از سال 96 که بودجه 840 میلیارد تومان بود سال جاری در پیوست یک قانون بودجه به 4800 میلیارد رسیده و تا امروز 100 درصد تخصیص اعتبارات به خزانه ارسال شده است.

وی افزود: ظرفیت تبصره ها بیشتر است و فقط 2000 میلیارد تومان بودجه از محل تبصره هاست.

افتتاح روزانه 31 کلاس درس از سال 96 به بعد

وی با بیان اینکه کیفیت ساخت و بهره برداری از فضای آموزشی مهمتر از بودجه است گفت: تعداد کلاس های درس تحویلی در سال 96 حدود 7290 بود که به 13 هزار و 777 در سال قبل رسید و پیش بینی می گردد که به 14 هزار و 700 کلاس تا آخر سال 99 برسد.

به گفته وی، بر اساس آمارها به طور متوسط از نیمه دوم سال 96 به بعد هر روز 31 کلاس درس افتتاح شده است.

رخشانی مهر با بیان اینکه بر اساس برنامه زیرنظام فضا و تجهیزات سندتحول باید سرانه هرکلاس درس با احتساب مشایات، 180 متر مربع باشد گفت: اینکه گفته می گردد امروز هرکلاس درس 500 میلیون هزینه تمام شده دارد فقط شامل کلاس به تنهایی نیست بلکه دیگر مشایات چون آزمایشگاه، فضای ورزشی و. ... را نیز دربرمی گیرد.

هزینه 70 میلیونی ساخت هر کلاس

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: برای ساخت هرکلاس درس 70 میلیون تومان هزینه می کنیم.

وی به مدیریت زلزله کرمانشاه اشاره نمود و گفت: سرانه فضا در این استان قبل از زلزله 5.7 مترمربع بود که به 6.41 متر افزایش یافت.

یاری خیرین 55 درصد بود. 40 درصد اعتبارات ملی صرف شد و 5 درصد از محل اعتبارات استانی تامین و بیش از یکهزار کلاس درس تحویل شده است.

رخشانی مهر به ساخت و ترمیم مدارس در مناطق سیل زده نیز اشاره و اظهار کرد: 67 میلیارد اعتبار استانی، 210 میلیارد یاری خیرین، 50 میلیارد از محل اعتبارات وزارت نفت و 90 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی برای ساخت کلاس های درس مناطق سیل زده هزینه شد.

پایان جمع آوری سیستمهای گرمایشی غیراستاندارد مدارس

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه تمام بخاری های نفتی در مناطق دارای علمک گاز که شمار آن به 16 هزار می رسید جمع شده گفت: در مناطق فاقد گازکشی نیز فقط 7000 کلاس درس باقی مانده است که برنامه داریم از محل اعتبارات وزارت نفت سیستم غیراستاندارد گرمایشی 100 هزار کلاس را جمع آوری و بهینه سازی کنیم.

پایان داستان کلاس های خشت و گلی

به گفته وی کلاس های خشت و گلی جمع شده و دیگر مدرسه درس خشت و گلی نداریم که برای آن 280 میلیارد تومان هزینه شد.

رخشانی مهر ادامه داد: تعهد خیرین در سال 96 حدود 800 میلیارد بود که سال قبل به 1500 میلیارد رسید. سال قبل 7000 کلاس درس با مشارکت خیرین تحویل شد.

ادامه دارد

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 107929

به "هزینه ساخت هر کلاس درس چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه ساخت هر کلاس درس چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید