ملی پوش بسکتبال بانوان: روزی بسکتبال بانوان پخش تلویزیونی می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، ملی پوش بسکتبال بانوان می گوید افسوس گذشته را می خورم که چرا اعزام نداشتیم اما نگاهم به آینده است و اکنون فکر می کنم روزی بسکتبال بانوان پخش تلویزیونی می گردد.

ملی پوش بسکتبال بانوان: روزی بسکتبال بانوان پخش تلویزیونی می گردد

سعیده علی ملی پوش بسکتبال بانوان در گفت وگو با خبرنگاران به سال ها محدودیت برای حضور در مسابقه های بین المللی اشاره و اعلام کرد: اکنون که به مسابقات اعزام می شویم راضی و امیدوار هستم و انگیزه دارم. شاید یکی از دلایل موفقیت مان در یک سال گذشته انگیزه ای نهفته بوده که هیچ وقت شکوفا نشده بود، اما هر وقت به گذشته فکر می کنم خیلی تاسف می خورم. شاید بازیکنان زیادی داشتیم که پتانسل درخشیدن در سطح آسیا و جهان را داشتند اما هیچ وقت این فضا برایشان فراهم نبود. البته چون مثبت اندیش هستم سعی می کنم به گذشته فکر نکنم و جلو را می بینیم. امیدوارم روند بسکتبال بانوان رو به پیشرفت باشد.

او در خصوص پخش تلویزیونی بسکتبال بانوان اظهار کرد: همه امیدواریم روزی را ببینیم که پخش رسانه ای داشته باشیم. پنج سال پیش فکر نمی کردم این روزها را ببینم که به جام جهانی و تورنمنت های رسمی اعزام شویم ولی این رخ داد. از اکنون هم به این فکر می کنم که پخش تلویزیونی داشته باشیم. هیچ چیز دور از ذهن نیست و فکر می کنم روزی این اتفاق می افتد.

او در پاسخ به این سوال که اعزام تیم های ملی چه تاثیری در کیفیت لیگ داشته است، گفت: واقعا تاثیر زیادی داشته اشت. بازیکن ها مخصوصا در رده های جوانان به واسطه اعزام ها و اردوها خیلی رشد داشتند و تجربه پیدا کردند. شرکت در رویدادهای مختلف بر کیفیت کارشان تاثیر گذاشته و حضورشان در تیم های پنج نفره باعث بالا رفتن سطح تیم شان و در نهایت سطح لیگ شده است. علاوه بر این از آنجایی که بسکتبال سه نفره به دلیل انفرادی و تکنیکی بودن، مهارت های پایه بسکتبال است بازیکن ها که در سه نفره رشد می نمایند در تیم پنج نفره نیز حضور موثری دارند و سطح تیم خود را بالا می برند.

او در ادامه اضافه نمود: سال جاری واقعا سطح لیگ خوب است چون بازیکن های ملی در تیم ها پخش شدند و سطح لیگ را بالا بردند. سال های قبل می شد به راحتی تیم های اول و دوم را به راحتی شناسایی کرد اما فصل جاری اینگونه نیست و چند تیم رقابت سنگینی با هم دارند. فکر می کنم باید تا روز آخر صبر کنیم تا ببینیم کدام تیم قهرمان می گردد.

بازیکن تیم گروه بهمن در خصوص رقابت این تیم با نامی نو اصفهان در گروه دوم لیگ بسکتبال گفت: با بازیکنان نامی نو دوست هستیم اما بالاخره در زمین مسابقه یک روز تیمی می برد و روز دیگر می بازد. در بازی دور رفت مان با نامی نو شرایط خوبی نداشتیم چون 11 صبح پروازمان کنسل شد و مجبور شدیم ظهر همان روز با اتوبوس به اصفهان برویم. شب که رسیدیم چون خسته بودیم از اینکه قرار بود 11 صبح فردایش بازی کنیم، حس خوبی نداشتم. به هر حال همه چیز دست به دست هم داد تا شرایط بدنی و ذهنی مان به هم بریزد و بازی را واگذار کنیم، اما چیزی از ارزش هایمان کم نشد و حتی انگیزه مان زیاد شد تا بتوانیم خود را در بازی برگشت ثابت کنیم و خدا را شکر این رخ داد.

علی در بخش دیگری از این گفت وگو به اردوی سه روزه تیم ملی بسکتبال سه نفره بانوان و وضعیت تیم ملی در این اردو اشاره نمود و گفت: شرایط تیم ملی فوق العاده است. بازیکنان مستعد زیادی داریم که حدود 22 نفرشان از رده های سنی زیر 18، زیر 23 و بزرگسالان که از نظر رنکینگی بین 25 نفر اول قرار داشتند به اردو دعوت شدند. وضعیت مان نسبت به سال های گذشته خیلی بهتر است چون تجربه بازیکنان و مربیانمان بیشتر شده و از این بابت یک پله جلوتر هستیم.

او در خصوص ضرورت برگزاری بازی های تدارکاتی قبل از حضور بانوان بسکتبالیست در مسابقات مختلف اعلام کرد: فکر می کنم بعد از سوپر لیگ، فدراسیون بازی تدارکاتی برایمان در نظر گرفته است و قطعا بازی تدارکاتی خواهیم داشت چه تیمی به ایران بیاید که از نظر هزینه ها بهتر است یا اینکه ما به تورنمنت های مختلف اعزام شویم. تا جایی که می دانم تمام کوشش شان بر این است که برایمان بازی بگذارند.

او در این مورد اضافه نمود: برگزاری بازی تدارکاتی خیلی مهم است. مدت ها با هم تمرین می کنیم اما هیچ تمرینی به اندازه مسابقه موثر نیست و نمی تواند تجربه و هماهنگی مان را با هم بیشتر کند. سال گذشته هم تورنمنت های زیادی داشتیم که حمایت فدراسیون را می رساند. نمی توانیم از روز اول بگوییم شرایطمان عالی باشد و با تیمی مثل ژاپن در آسیا یکی گردد ولی اینکه هر روز اوضاع بهتر، اردوهایمان منظم تر و تورنمنت های که می رویم مهم تر می گردد نشان دهنده حمایت فدراسیون است.

ملی پوش بسکتبال بانوان در پاسخ به این سوال که آیا سبک بازی پنج نفره که در لیگ داریم بر اردوهای تیم ملی سه نفره تاثیر نمی گذارد؟ گفت: حرکات و مهارت ها خیلی متفاوت نیست و تنها قوانین و سیستم های تنفسی تفاوت دارد، اما مطمئن باشید در سال های آینده لیگ سه نفره هم برگزار می گردد. این کار را نمی توان یک شبه انجام داد و زمان بر است. بدون اسپانسر نمی گردد بازیکنی که در تیم پنج نفره بازی می نماید را وادار کرد که به لیگ سه نفره برود، پس باید اسپانسرها جذب شوند و کم کم بازیکن های سه نفره و پنج نفره را تفکیک نمایند. درست است که مهارت ها و شیوه های بازی تقریبا یک مدل است اما این دو ورزش های متفاوتی هستند. البته سه نفره چون بر حرکات و مهارت های پایه تاکید دارد می تواند به پنج نفره هم یاری کند.

او در خصوص تشکیل اردوهای تیم پنج نفره اعلام کرد: آنگونه که خانم شجاعی در اردوی تیم ملی سه نفره گفت قرار است اردوهای پنج نفره هم برگزار گردد. درست است که یکی دو سال تیم پنج نفره مان کمرنگ بوده اما تورنمنت خاصی و رسمی نداشته است. اردوی بدون تورنمنت مثل قبل می گردد که اردو داشتیم اما بدون دلیل، هدف و مسابقه ای بود. انگار سال آینده قرار است بازی های آسیایی برگزار گردد و قطعا برای این رویداد اردوهای تیم پنج نفره تشکیل می گردد.

علی در انتها این گفت وگو از رسانه ها تشکر کرد و گفت: از رسانه ها به دلیل حمایت از بسکتبال بانوان تشکر می کنم. در این مدت حواشی و مسائل فنی مربوط به تیم های لیگ را به خوبی نشان دادند و فکر می کنم نسبت به گذشته و حداقل سال قبل از نظر پوشش رسانه ای خیلی پیشرفت کردیم. قبلا شاید سالی یک بار هم اسمی از بسکتبال بانوان در رسانه ها نمی آمد اما الان خیلی بیشتر اهمیت می دهند و این موضوع به پیشرفت بسکتبال یاری می نماید.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 10815

به "ملی پوش بسکتبال بانوان: روزی بسکتبال بانوان پخش تلویزیونی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملی پوش بسکتبال بانوان: روزی بسکتبال بانوان پخش تلویزیونی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید