قیمت نفت باز هم کاهشی شد

به گزارش مجله سرگرمی، نگرانی ها درباره سرعت بهبود تقاضا از یک سو و تنش ها میان آمریکا و چین از سوی دیگر موجب شد قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه کاهش یابد.

قیمت نفت باز هم کاهشی شد

به گزارش خبرنگاران، هر بشکه نفت خام برنت امروز با 0.7 درصد کاهش، به 35.77 دلار رسید. این در حالی است که نفت برنت روز گذشته رشد 1.8 درصدی را تجربه نموده بود.

همچنین نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با 1.2 درصد افت، با قیمت 33.95 دلار معامله شد.

با شیوع ویروس کرونا از ابتدای سال تا به امروز قیمت نفت حدود 45 درصد کاهش یافته و فراوریکنندگان نفت با هدف افزایش قیمت ها توافق کردند تا روزانه 10 میلیون بشکه از فراوری خود را کاهش دهند.

با این حال، بسیاری از تحلیلگران معتقدند این میزان از کاهش، افت چشمگیر تقاضا را جبران نخواهد کرد.

هرچند محدودیت ها در بسیاری از کشورها برداشته شده و فعالیت های مالی به تدریج در حال بازگشایی هستند، اما گفته می گردد، بهبود تقاضا برای سوخت به سرعت رخ نخواهد داد.

به گفته یک تحلیلگر در موسسه ANZ، برآورد شده که تقاضا برای بنزین در آمریکا در مقایسه با سال گذشته 30 درصد کاهش یافته؛ چرا که با وجود برداشته شدن محدودیت ها، مردم ترجیح می دهند در خانه ها بمانند.

مناقشات میان دو اقتصاد عظیم دنیا البته به ادامه تردیدها دامن زد. درحالی که چین قرار است قانون امنیت ملی را در هنگ کنگ تصویب کند، لری کودلو، مشاور مالی کاخ سفید اعلام نموده: چین در زمینه اقداماتش در خصوص هنگ کنگ اشتباه عظیمی می نماید. همه کوشش خود را انجام می دهیم تا شرکت های آمریکایی از چین و هنگ کنگ برگردند.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می توانید در سلسله اخبار قیمت نفت خبرنگاران ملاحظه کنید.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 92375

به "قیمت نفت باز هم کاهشی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت نفت باز هم کاهشی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید