فیس تایم گروهی اپل به دلیل وجود یک باگ امنیتی غیرفعال شد

به گزارش مجله سرگرمی، ساعاتی قبل، بعد از اینکه خبر کشف یک باگ امنیتی بسیار مهم در فیس تایم منتشر شد، اپل این مشخصه را کاملا غیرفعال کرد. این شرکت در رابطه با اصلاح این مشکل گفته که تا آخر این هفته آن را اصلاح می نماید ولی زمان دقیقی را ارائه نداده است.

فیس تایم گروهی اپل به دلیل وجود یک باگ امنیتی غیرفعال شد

این باگ، به کاربر اجازه می دهد که قبل از اینکه طرف مقابل به تماس پاسخ بدهد، صدای او را بشنود. برای انجام این کار، بعد از برقراری تماس ویدیویی فیس تایم با یکی از افراد موجود در فهرست مخاطبین، از پایین به بالا سوایپ کنید و گزینه Add Person را انتخاب کنید. سپس، شماره خود را در این بخش وارد کنید و با این کار، یک فیس تایم گروهی با حضور شما و طرف مقابل ایجاد می شود؛ حتی اگر طرف موردنظر این موضوع را قبول ننموده باشد.

در نتیجه، شما به راحتی می توانید صدای طرف مقابل را پیش از پاسخ دادن به تماس بشنوید و طرف مذکور نمی تواند چنین شنودی را تشخیص بدهد. اپل اعلام نموده تا حل این مشکل، فیس تایم گروهی را غیرفعال می نماید ولی طبق گزارش های متعدد، بعضی از کاربران همچنان می توانند از این قابلیت استفاده نمایند.

به نظر می رسد فرایند غیرفعال کردن این موضوع در تمام سرورها مدتی طول می کشد و به همین خاطر بعضی کاربران همچنان می توانند از این باگ سوءاستفاده نمایند ولی بعضی دیگر دسترسی به آن ندارند. با این وجود، توصیه می شود که تا اطلاع ثانوی فیس تایم را در گجت های iOS و کامپیوترهای مک کاملا غیرفعال کنید. هنوز معلوم نیست که این باگ از چه زمانی وجود داشته ولی احتمالا سابقه آن به 3 ماه قبل برمی شود.

منبع: 9To5Mac

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 11419

به "فیس تایم گروهی اپل به دلیل وجود یک باگ امنیتی غیرفعال شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیس تایم گروهی اپل به دلیل وجود یک باگ امنیتی غیرفعال شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید