غذای تند قدرت حافظه را کاهش می دهد؟

به گزارش مجله سرگرمی، مصرف غذاهای تند در بسیاری از فرهنگ ها و کشورها متداول می باشد، از این میان می توان هند و مکزیک را نام برد. مصرف غذاهای تند علاوه بر فوایدی که دارد با مضراتی نیز همراه است.

غذای تند قدرت حافظه را کاهش می دهد؟

تحقیقات صورت گرفته روی تعدادی از مردم چین نشان می دهد که بین مصرف زیاد فلفل تند و خطر فزاینده ابتلا به زوال عقل ارتباط وجود دارد.

بسیاری از مردم دنیا برای طعم بخشیدن به مواد غذایی فلفل به آن اضافه می نمایند، اما آیا مصرف فلفل تند برای سلامت مفید است یا خطراتی را متوجه فرد می نماید؟

اکنون، یافته های بدست آمده از آنالیز روی جمعیت قابل توجهی از مردم چین حاکی از آن است که مصرف مداوم مقادیر زیادی از فلفل تند، روند زوال عقل را سرعت بخشیده و خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش می دهد.

در این آنالیز 4583 فرد بالای 55 سال شرکت داشتند. این تحقیق به سرپرستی زومین شی از دانشگاه قطر در دوحه انجام گرفت.

محققان با بیان اینکه مطالعات پیشین حاکیست مصرف فلفل تند برای کاهش وزن و فشار خون مناسب است، اظهار داشتند: در این آنالیز تاثیرات مخرب مصرف فلفل بر قدرت شناختی بزرگسالان مورد تایید نهاده شد.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، محققان دریافتند افرادی که در طول روز بیش از 50 گرم فلفل تند مصرف می نمایند نسبت به افرادی که کمتر از این میزان فلفل مصرف می نمایند، دو برابر بیشتر در معرض زوال شناختی قرار دارند.

منبع: ایسنا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: همگردی
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 35226

به "غذای تند قدرت حافظه را کاهش می دهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذای تند قدرت حافظه را کاهش می دهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید