طرز تهیه سرکه میوه به خانگی، بسیار معطر و با خواص عالی

به گزارش مجله سرگرمی، در گذشته مادربزرگ ها سرکه را به دست خودشان تهیه می کردند و برای ترشی های زمستان و غذاها از آن استفاده می شد به همین خاطر بود که ترشی مادربزگ ها طعم و مزه دیگری داشت که ترشی های بازاری امروزی دیگر آن طعم و مزه را ندارند، یکی از دلایل آن سرکه ای است که برای تهیه آن استفاده می گردد زیرا سرکه مهم ترین جز در تهیه ترشی هاست. یکی از سرکه های خانگی که بسیار مفید و خوشمزه است، سرکه به است؛ در این مطلب به طرز تهیه سرکه میوه به خواهم پرداخت؛ با ما باشید.

طرز تهیه سرکه میوه به خانگی، بسیار معطر و با خواص عالی

طرز تهیه سرکه میوه به با تمام ترفندها

مواد لازم برای تهیه سرکه به

  • میوه به کاملا رسیده و شیرین 3 عدد
  • سرکه انگور 1/2 فنجان

دستور تهیه سرکه میوه میوه به خانگی

  1. میوه به را شسته و اجازه دهید کاملا خشک گردد؛ سپس آن را چهارقاچ نموده و دانه های وسط آن را خارج کنید.
  2. میوه به را به تکه های کوچک تبدیل نموده و در یک دبه (ترجیحا شیشه ای) بریزید.
  3. سرکه را به تکه های به اضافه کنید و درب دبه را محکم ببندید و در کابینت قرار دهید.
  4. هر دو سه روز یک بار مخلوط میوه به و سرکه را هم بزنید تا میوه ها له شوند.
  5. پس از 40 روز، میوه به آب می اندازد، در این هنگام آن را در پارچه نازکی ریخته و صاف کنید.
  6. در این مرحله سرکه خوشمزه میوه به را در بطری های شیشه ای ریخته و در جای خنک و تاریک نگهداری کنید.

نکته مهم: له کردن میوه ها هر 3-2 روز یک بار لازم است، زیرا از کپک زدن میوه به جلوگیری می نماید.

برای تهیه سرکه می توانید از یک دبه پلاستیکی یا کوزه بهره ببرید. تهیه سرکه میوه، احتیاج به میوه های تازه ندارد بلکه سرکه از میوه هایی که قابل استفاده نیستند یعنی له شده یا شکسته و یا کهنه شده و دیگر قابل استفاده نیستند، تهیه می گردد. البته از میوه های کپک زده استفاده نمی گردد. حتی می توانید از مرباهای مانده که به هر علتی قصد استفاده از آن را ندارید نیز برای این منظور بهره ببرید مثلا رنگ مربا تیره شده و یا کهنه است و یا طعم خوبی ندارد. مربا شیرین است و باعث می گردد سرکه مزه می خوش داشته باشد.

دبه یا کوزه مخصوص اینکار را در جای مناسب قرار دهید سپس هر میوه ای که از آن استفاده نمی کنید را داخل آن بریزید می توانید اینکار را از یک فصل خاص از سال آغاز کنید چون تهیه سرکه با کیفیت به یکسال زمان احتیاج دارد. می توانید از اردیبهشت ماه اینکار را آغاز کنید و هر میوه ای مانند توت های له شده، گیلاس، گلابی، انگور، سیب و … را داخل کوزه بریزید.

سخن آخر

سرکه از اکسیداسیون اتانول حاصل از تخمیر قند میوه ها و غلات به دست می آید و معمولا 3 الی 5 درصد از حجم آن را اسید استیک تشکیل می دهد. سرکه میوه به یکی از فرآورده های تهیه شده با میوه به است که در فصل پاییز درست شده و به عنوان چاشنی در انواع سالاد یا در تهیه انواع ترشی بادمجان یا دیگر ترشی ها، مورد استفاده قرار می گیرد.

سرکه میوه به را می توان به راحتی در منزل تهیه کرد و به عنوان چاشنی غذا یا در تهیه انواع ترشی مورد استفاده قرار داد و از خواص بی نظیر آن بهره برد.

در خاتمه به شما پیشنهاد می کنیم با طرز تهیه سرکه انگور خانگی شفاف و خوشمزه بدون خطا! نیز در انگیزه آشنا شوید. همچنین اگر نظر یا تجربه ای دارید، در پایین همین صفحه با ما و دیگر دوستانتان در ارتباط باشید.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 111826

به "طرز تهیه سرکه میوه به خانگی، بسیار معطر و با خواص عالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سرکه میوه به خانگی، بسیار معطر و با خواص عالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید