سه پیست اسکی در اردبیل احداث می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، استاندار اردبیل گفت: در حال حاضر 2 پیست اسکی در دامنه سبلان و یک پیست در منطقه خلخال توسط بخش خصوصی در حال احداث است.

سه پیست اسکی در اردبیل احداث می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، اکبر بهنامجو در بازدید از پیست اسکی آلوارس (اجور) اظهار کرد: وجود قله سبلان در استان اردبیل نعمت بزرگی از لحاظ جهانگردی و تامین آب مورد احتیاج است و در دامنه این قله در شابیل، اجور الوارس 2 پیست منحصر بفرد در حال احداث است.

وی بیان نمود: باید از پتانسیل این قله با رعایت اصول زیست محیطی نهایت استفاده را داشته باشیم، از سال 98 دستگاه های اجرایی متولی برای ایجاد زیرساخت های لازم و واگذاری زمین در سه منطقه استان نهایت همکاری را با سرمایه گذاران و بخش خصوصی داشته اند.

استاندار اردبیل اضافه نمود: راه اصلی جهت این پیست اسکی در حال احداث است، با تامین اعتبار از محل محورهای جهانگردی سفر رئیس جمهوری تاسرانجام شهریورماه 99 بخش عمده زیرساخت ها احداث می گردد و مطمئنا جهانگردان زیادی به این مناطق سفر می نمایند.

بهنامجو اضافه نمود:بیشتر تجهیزات و لوازم جانبی مورد استفاده در این پروژه ها فراوری خود استان است، در سال جهش فراوری حمایت از فراوریات داخلی خدمت بزرگی برای کشور است.

وی گفت: پیست های اسکی خلخال، شابیل و اجور پیشرفت فیزیکی خوبی دارند، تله سیژ در جهت این پیست نصب شده و با احداث ساختمان های اصلی شاهد برگزاری مسابقات منطقه ای و ملی خواهیم بود.

او اضافه نمود: سرمایه گذار پیست آلوارس با تکنولوژی داخلی قصد احداث سکوی پرش را در طرح خود دارد که در ایران وجود ندارد و حتی در خاورمیانه بی نظیر خواهد بود.

وی همچنین از افتتاح رسمی این پیست در سال 99 اطلاع داد و گفت: علاوه بر رستوران و ساختمان اداری هتل کوهستان با معماری خاص در این محدوده احداث می گردد.

استاندار اردبیل از خرید تله سیژ پیست اسکی شابیل اطلاع داد و اضافه نمود: دستگاه های تله سیژ در هفته آینده از گمرک ترخیص می گردد و این پیست نیز در نوبه خود منحصربفرد است و مدیران تمام دستگاه های اجرایی همکاری خوبی با سرمایه گذاران دارند.

بهنامجو ظرفیت پیست های اسکی را برای جذب جهانگرد قابل توجه ارزیابی کرد و گفت: پیست اسکی اندبیل خلخال هم دارای شرایط مناسب است و سال جاری و سال آینده شاهد افتتاح این سه پیست در استان خواهیم بود.

وی همچنین از تکمیل و آسفالت ریزی جهت منطقه جهانگردی آلوارس اطلاع داد و گفت: تا سرانجام شهریور بیش از سه کیلومتر از این جهت لکه گیری و آسفالت می گردد.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 93503

به "سه پیست اسکی در اردبیل احداث می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه پیست اسکی در اردبیل احداث می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید