ریمپ پژو 206 چگونه می تواند موجب ارتقا و بهبود کارایی این خودرو شود؟

به گزارش مجله سرگرمی، بسیاری از رانندگان حرفه ای و علاقه مندان به اتومبیل و اتومبیل رانی (یا به اصطلاح ماشین بازها) همیشه به دنبال راهی برای ارتقا و بهبود عملکرد خودرو خود و کاهش مصرف سوخت آن هستند. یکی از بهترین روش ها برای تقویت موتور خودرو، ریمپ کردن یا تنظیم مجدد ای سی یو (کامپیوتر خودرو) نام دارد. تغییراتی که در ریمپ ایسیو بر روی خودرو اعمال می گردد، موجب افزایش طول عمر موتور شده و یاری می نماید که در شرایط مختلف فشار کمتری به اتومبیل وارد گردد.

ریمپ پژو 206 چگونه می تواند موجب ارتقا و بهبود کارایی این خودرو شود؟

ریمپ خودرو چیست؟

واحد کنترل اتومبیل، ای سی یو (ECU) نام دارد. این بخش از خودرو وظیفه کنترل قدرت موتور را بر عهده داشته و نحوه عملکرد اتومبیل را معین می نماید. کارخانه های فراوری نماینده خودرو به صورت پیش فرض تنظیماتی بر روی ای سی یو اعمال نموده که این نرم افزار قابلیت های اتومبیل را محدود می نماید. چرا که از ابتدا معین نیست که اتومبیل فراوری شده در کجا استفاده می شود و به چه تنظیماتی احتیاج دارد. بنابراین تنظیمات پیش فرض به صورت عادی و مناسب برای تمام شرایط معین می شود. اما در ریمپ نرم افزار را مطابق با شرایط اقلیمی، ارتفاع و کیفیت سوخت یک کشور خاص تنظیم می نمایند که این کار سبب طولانی تر شدن عمر موتور خودرو می شود.

همان طور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم، ریمپ خودرو را می توان روشی برای بهینه سازی مصرف خودرو دانست. در حقیقت با این کار می توان با تنظیم میکرو چیپ ها در واحد کنترل الکترونیکی موتور اتومبیل (که اصطلاحا به آن کامپیوتر خودرو نیز می گویند)، تغییراتی را جهت بهبود عملکرد موتور در تنظیمات کارخانه سازنده خودرو اعمال کرد. این روش مقرون به صرفه موجب می شود که خودرو با تمام توان خود کار کند.

از دیگر مزایایی که بهینه سازی برنامه کامپیوتر خودرو و تنظیم موتور آن دارد، افزایش گشتاور خودرو و ارتقا 35 درصدی عملکرد آن است. این نکته را نیز باید در نظر داشته باشید که ریمپ خودرو باید توسط فرد متخصص و مسلط به این فرآیند انجام شود؛ در غیر این صورت موتور آسیب دیده و نتایج نامطلوبی بر روی خودرو شما خواهد داشت. فرآیند ریمپ تقریبا 30 دقیقه به طول می انجامد و چنانچه به درستی و بدون مشکل صورت گیرد، عملکرد خودرو به طرز چشمگیری بهبود یافته و افزایش سرعت و شتاب همراه با کاهش مصرف سوخت را به همراه خواهد داشت.

ریمپ پژو 206

پژو 206 را می توان یکی از پرفروش ترین خوودروهای موجود در بازار دانست. موتور این خودرو سری TU بوده که از خانواده موتورهای چهار سیلندر کوچک محسوب می شود. موتورهای سری TU نخستین بار در سال 1986 و با خودرو Citroën AX وارد بازار شدند. این نوع موتورها هم به صورت بنزینی و هم به صورت دیزلی بدون توربو (TUD) وجود دارند. خودرو پژو 206 در طی سال ها فراوری تغییرات مختلفی نموده و مدل های متفاوتی از آن تحت عنوان پژو 206 تیپ 1 تا 6 به بازار عرضه شده اند که در این میان پژو 206 تیپ 5 محبوبیت زیادی داشته و هواداران بیشتری دارد. از این رو ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که فرآیند ریمپ برای هر کدام از خودروهای 206 تیپ 1 تا 6 متفاوت بوده و ارتقا هر کدام از این مدل ها شامل مجموعه خدمات و تغییرات گوناگون و تاثیرات منحصر به فرد خواهد بود. به عنوان مثال خودرو 206 تیپ 1 که موتور TU3 دارد، به منظور ارتقای موتور خدماتی در حوزه دما، شتاب و مصرف سوخت را دریافت می نماید. این در حالی است که ریمپ خودرو 206 تیپ 5 شامل تغییرات و تظیمات مربوط به کاهش دمای کارکرد فن، افزایش شتاب اولیه و برطرف کپ، کاهش مصرف سوخت و حذف سنسور دوم اکسیژن می باشد.

مزیت های ریمپ خودرو 206

ریمپ خودرو 206 به بهبود عملکرد آن یاری نموده و مصرف سوخت را کاهش می دهد. اصلاح جرقه زنی شمع ها، اصلاح پاشش سوخت سوزن های انژکتور و اصلاح هوا دهی دریچه گاز همگی از جمله تغییراتی هستند که در فرآیند ریمپ کردن اعمال می شوند. اصلاح جرقه زنی در شمع ها برای آن که احتراق در سیلندر به طور کامل و به درستی اتفاق بیفتد لازم است. این کار یاری می نماید که مصرف سوخت کاهش یافته و طول عمر موتور افزایش یابد. افشانه ای شدن مکانیزم پاشش سوخت نیز یاری می نماید ترکیب اکسیژن و سوخت به درستی صورت گیرد که این کار منجر به افزایش بازده اتومبیل می شود.

ریمپ 206 در مرکز کاراک

یکی از مراکز ریمپ خودرو، مرکز ریمپ و چیپ تیونینگ کاراک بوده که کلیه خدمات مربوط به ریمپ 206 اعم از افزایش سرعت و قدرت خودرو، افزایش شتاب و سرعت، کاهش مصرف سوخت، حذف لرزش های خودرو، برطرف کپ حین حرکت، حذف محدودیت دور موتور، کاهش دمای کارکرد فن، برطرف کپ اولیه و... را به بهترین نحو ممکن ارائه می دهد. این مرکز فول ریمپ 206 و ریمپ سایر خودروها مانند پرشیا، دنا، ال 90 و ... را با تضمین کیفیت و قیمت انجام می دهد.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: فرارو
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 124950

به "ریمپ پژو 206 چگونه می تواند موجب ارتقا و بهبود کارایی این خودرو شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریمپ پژو 206 چگونه می تواند موجب ارتقا و بهبود کارایی این خودرو شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید