دفتر منطقه ای سازمان جهانی گردشگری در ایران افتتاح گردد

به گزارش مجله سرگرمی، استاندار همدان با تاکید براینکه ما گردشگری را راهی برای صلح در دنیا می دانیم، گفت: از دبیرکل سازمان دنیای گردشگری تقاضامندم موافقت خود را با استقرار دفتر منطقه ای در ایران را اعلام و با حضور خود این دفتر را افتتاح نمایند.

دفتر منطقه ای سازمان جهانی گردشگری در ایران افتتاح گردد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، محمدناصر نیکبخت استاندار همدان، امروز دوشنبه 21 آبان در افتتاحیه چهلمین نشست عمومی اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری اظهار کرد: همدان استان تاریخی و مؤثر در تاریخ جهان به ویژه علم و اندیشه بوده است و در گذشته همدان را با بوعلی سینا می شناختند اما امروز همدان علاوه بر معرفی با بوعلی سینا مرکز فعالیت دانشگاه بین المللی D8 است.

استاندار همدان با اشاره به حضور همدان در سازمان گردشگری با سه عضو، یادآور شد: توجه جدی به گردشگری همدان از پنج سال پیش شروع و مطالعات انجام شده به طوری که گردشگری به عنوان محور توسعه استان همدان انتخاب شد.

او ادامه داد: افزایش هتل ها، خانه های بوم گردی ها و برگزاری همایش ها و سمینارها از اقدامات استان در این راستا بوده است.

نیکبخت اظهار کرد: دارا بودن 1800 اثر تاریخی صنایع دستی متنوع بهره مندی از بزرگترین غار آبی جهان و شهرت اندیشمندانی همچون بوعلی سینا و میرسیدعلی همدانی و مردمانی مهمان دوست، بهترین شرایط را برای توسعه گردشگری فراهم است.

او با بیان اینکه اشتغال و گروشگری و حفظ محیط زیست را اولویت استان می دانیم، اضافه کرد: با این نگاه، کار آماده سازی زیرساختهای گردشگری در همدان شروع شده و همدان توانست این کار را به سرعت انجام دهد.

استاندار همدان گفت: همدان را امروز در جهان به غار علیصدر، آرامگاه پیغامبران از جمله حیقوق نبی می شناسند و این استان با دارا بودن هتل های بروز و خانه های بوم گردی آمادگی پذیرش گردشگرا را داراست.

او با تاکید بر اینکه در همدان سرمایه گذاری خارجی مانند تمام ایران تضمین شده است، عنوان نمود: امنیت سرمایه گذار تأمین شده است به طوری که 200مگاوات نیرو گاه خورشیدی با سرمایه گذاری خارجی انجام شده و آماده اجرای 800مگاوات نیروگاه خورشیدی است.

نیکبخت گفت: ما گردشگری را راهی برای صلح در جهان می دانیم و اعتقاد داریم هیچ قدرتی نمی تواند مانع ارتباط مردم با هم باشد.

استاندار همدان اضافه کرد: مردم ما علاقه ای به جنگ ندارند اما سلطه و زورگویی را از هیچ کس نمی پذیرند و امروز خاورمیانه باید افتخار کند که ایران با ثبات و آرامش را در کنار خود دارد.

او یادآور شد: ما تحریم های اعمال شده توسط ترامپ را غیرقانونی، ظالمانه، یک جانبه و برخلاف روند صلح جهانی می دانیم و از همه کشورها انتظار داریم با تداوم همکاری های بین المللی این تحریم ها را به رسمیت نشناخته و در کنار ملت ایران مقابله با یک جانبه گرایی آمریکا را فریاد بزنند.

نیکبخت با اشاره به اینکه در سال 2018همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی انتخاب شده و امروز نیز میزبان چهلمین اجلاس جهانی گردشگری است، اضافه کرد: مقدم مهمانان به پایتخت تاریخ و تمدن و جایی که 500سال پایتخت امپراطوری ایران بزرگ بوده گرامی میدارم و اوقات خوشی را طول اقامت برای همه مهمانان آرزو می کنم.

نیکبخت گفت: این رویداد در حالی برگزار می گردد که مردم ایران از گردشگری به دنبال ارتباطات با جهان و انتقال پیغام صلح به جهانست که بسیار ارزشمند است.

او تأکید کرد: اینجانب آمادگی استان همدان را برای تعامل در تمام زمینه ها اعلام می کنم و از دبیرکل سازمان جهانی گردشگری تقاضامندم موافقت خود را با استقرار دفتر منطقه ای در ایران را اعلام و با حضور خود این دفتر را افتتاح نمایند.

استاندار همدان اضافه کرد: دبیرکل سازمان جهانی گردشگری این هدیه را به ایران خواهد داد اما اینکه این دفتر در کجای ایران باشد به رئیس میراث فرهنگی بستگی دارد.

او خطاب به علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: هیچ استانی تمام شرایط گردشگری را به طور یکجا همانند همدان ندارد.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 38979

به "دفتر منطقه ای سازمان جهانی گردشگری در ایران افتتاح گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دفتر منطقه ای سازمان جهانی گردشگری در ایران افتتاح گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید