خوشمزه ترین غذاها در دنیا از دیدگاه گردشگران

به گزارش مجله سرگرمی، به راستی خوشمزه ترین غذاهای در دنیا کدام غذاها هستند. شاید در قدم اول فکر کنیم که حتما می دانیم که کدام غذاها هستند و به راحتی می توان آ ن ها را حدس زد اما هیچ گاه نمی توانیم لیستی از این غذاها را در کشورهای مختلف در ذهن داشته باشیم. بی شک اولین غذاهایی که در ذهن هر کسی نقش می بندد؛ کچاپ و پاپ کرن و چیپس و این دست چیزها است اما مسئله این است که هیچ کدام از این ها غذاهای اصلی نیستند و صرفا به درد ته بندی می خورند! در این مجال سعی می کنیم تا تعدادی از خوشمزه ترین غذاها در دنیا را با هم مرور کنیم و در سفرهای بعدی مان از میل نمودن آن ها نهایت لذت را ببریم.

خوشمزه ترین غذاها در دنیا از دیدگاه گردشگران

گُی کوون، ویتنام

ویتنام یکی از کشورهای آسیایی است که از طبیعت فوق العاده ای برخوردار است. طبیعت ویتنام با مردم و اهالی این کشور بسیار مهربان است و به خاطر منابع غنی طبیعی که دارد، لذیذترین غذاها را از آن مردم خود نموده است. یکی از غذاهای ویتننام که در فهرست خوشمزه ترین غذاها در دنیا قرار گرفته است گُی کوون است؛ این غذا به شکل لقمه های سنتی خودمان تهیه می گردد. مواد اصلی این غذا از نان محلی، گوشت کبابی تکه ای، میگو، برنج و سبزیجات معطر تشکیل می گردد و در میان مسافرانی که تا به حال به ویتنام سفر نموده اند از محبوبیت خاصی برخوردار است. تمام موادی که نام شان برده شد در میان نان محلی پیچیده می شوند و در روغن زیتون تفت داده می شوند و به صورت گرم به دست طرفدارانش می رسد.

پارما هام، ایتالیا

به درستی که راسته گوسفندی در میان بسیاری از کشورها جز غذاهای لذیذ به حساب می آید. تصور کنید که در کشور خوش آب و هوایی مانند ایتالیا در انبار غذای رستوران های محلی و معروف این کشور، ردیف به ردیف، راسته های گوسفندی از قلافی آهنی در میان لایه ای از طالبی آویزان شده و منتظر تفت داده شدن در میان ادویه های محلی این کشور است. پارا هام در میان غذاهای ایتالیایی در فهرست خوشمزه ترین غذاها در دنیا قرار گرفته است و هر کسی که به ایتالیا سفر می نماید، حتما برای یک بار هم که شده این غذا را یا در میان انبوهی از سالادهای سنتی این منطقه و یا در میان مواد پیتزا امتحان می نماید و از خوردن آن به همراه اسموتی هلو که نوشیدنی سنتی ایتالیا است لذت می برد.

فتو چینی آلفردو، ایتالیا

این غذا که از رشته های نواری و نمک دریایی و گوشت های کبابی تکه ای تشکیل شده است نه تنها در میان خوشمزه ترین غذاها در دنیا قرار گرفته است بلکه از چنان محبوبیتی برخوردار است که در بسیاری از رستوران ها و کافی شاپ های دنیا با همان طعم و رنگ و بو تهیه و در فهرست غذاها قرار می گیرد. فتوچینی آلفردو با ترکیبی از کره و پنیر پارمزان، چنان عطر و بویی در فضا ایجاد می نماید که دل هر رهگذری را می برد. این غذا که تنها ظرف مدت 15 دقیقه درست می گردد، می تواند هم به صورت خامه ای تهیه گردد و هم می تواند به صورت کلاسیک و همان سنتی روی میز مشتری ها قرار بگیرد.

روتی پراتا، سنگاپور

با این که روتی پراتا، نوعی پنکیک به حساب می آید اما با غنا غذایی که دارد به عنوان غذا در سنگاپور تهیه می گردد و جز خوشمزه ترین غذاها در دنیا به حساب می آید. روتی پراتا حتی در میان ضرب المثل های سنگاپوری نیز صندلی ویژه دارد. سنگاپوری ها به طور مثل وار می گویند؛ هر چه قدر هم ترد و خوشمزه باشد، نمی تواند جای روتی پراتا را بگیرد! پایه خمیری و ترد روتی پراتا در میان سنگاپوری ها و گردشگرانی که برای صبحانه آن را سفارش می دهند بسیار محبوب است و هر کسی که در سنگاپور باشد، صبح را به ذوق خوردن این پنکیک از خواب بیدار می گردد. شربت هایی که در این پنکیک استفاده می گردد و تفت داده می گردد بسیار خوش بو و از عصاره درخت کاج گرفته می گردد. روتی پراتا هم خوشمزه است و هم به عنوان یک خوش بو نماینده، محفظه دهان شما را برای اول صبح، خوش بو می نماید.

فاجیتاس، مکزیک

تکه های فیله مرغ سوخاری شده به همراه تکه های گوجه فرنگی که با ظرافت خاصی برش خورده و سبزیجات معطر و کمی فلفل تند مکزیکی در میان نان سنتی این کشور پیچیده شده و به یاری فرهای محلی کمی گرم می گردد و پیش چشمان مسافران قرار می گیرد و نمی گذارد هیچ مسافر و یا گردشگری بدون امتحان کردن آن ها از کنار اغذیه فروشی های مکزیکی بگذرد. فاجیتاس که یکی از غذاهای سنتی مکزیک است و امروزه، از نظر مسافران و گردشگران این کشور به یکی از خوشمزه ترین غذاها در دنیا بدل شده است.

همبرگر غذای آلمانی الاصل

بسیاری فکر می نمایند که همبرگر، این غذای لذیذ و دنیاگیر متعلق به آمریکا است اما مبدا و زادگاه این غذا کشور آلمان است. این غذا که از وشت چرخ نموده و سبزیجاتی مانند کاهو و پیاز و نموده و پنیر تشکیل شده است از چنان محبوبیتی در دنیا برخوردار است که در سال، مردم دنیا 20 میلیارد دلار را برای خرید این غذا خرج می نمایند! بی شک همبرگر در میان غذاها، جز خوشمزه ترین غذاها در دنیا محسوب می گردد و محبوبیت این غذا هیچ وقت تمامی ندارد و ترکیب شگفت انگیز آن روز به روز دل بسیاری را از آن خود می نماید. در هر شهر و کشوری در دنیا باشید و هر چه قدر هم که از غذاهای آن شهر و کشور بدتان بیاید، همبرگر می تواند شما را از گرسنگی نجات دهد و تنوع این غذا در حدی است که هر روز می توانید نوعی متفاوت از آن را سفارش دهید و خوردنش لذت ببرید. غذاهای خوشمزه ای در دنیا هستند که همچنان در حال امتحان شده از طریق گردشگران و مسافران با ذائقه های متفاوت هستند. بی شک این فهرست در سال های آینده و با شناخت بیش تر مردم از غذاهای بومی و ملی هر کشور، عظیم و عظیم تر خواهد شد.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: الی گشت
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 78572

به "خوشمزه ترین غذاها در دنیا از دیدگاه گردشگران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوشمزه ترین غذاها در دنیا از دیدگاه گردشگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید