خرید تضمینی دانه های روغنی کلزا در استان خراسان رضوی به خاتمه رسید

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران/خراسان رضوی مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: خرید تضمینی دانه های روغنی استان خراسان رضوی با خرید نزدیک به 9000 تن کلزا به سرانجام رسید.

خرید تضمینی دانه های روغنی کلزا در استان خراسان رضوی به خاتمه رسید

حمیدرضا نوری با اعلام این خبر اظهار کرد: خرید تضمینی کلزا در استان خراسان رضوی از تاریخ 20 اردیبهشت ماه شروع شد که تا خاتمه فصل خرید این دانه های روغنی بالغ بر8997 تن کلزا در قالب 1584 محموله از کشاورزان خریداری و به کارخانجات طرف قرارداد جهت استحصال روغن تحویل داده شد.

وی اضافه نمود: قیمت خرید تضمینی این محصول در امسال 46 هزار و 602 ریال بوده که با توجه به افزایش 35 درصدی این قیمت نسبت به قیمت خرید تضمینی سال گذشته اقبال و توجه کشاورزان را به کاشت این دانه روغنی به دنبال داشته و باعث افزایش 20 درصدی خرید تضمینی کلزا در امسال شده است.

نوری ادامه داد: سال گذشته 457 کشاورز استان به کاشت کلزا اقدام کردند که در امسال با افزایش 84 درصدی این تعداد کشاورز کلزاکار به 841 نفر افزایش یافته اند.

مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: ارزش ریالی محصولات خریداری شده 414 میلیارد ریال بوده که به طور کامل وجوه آن به حساب کلزاکاران واریز شده است.

وی با اشاره به بخشی از تمهیدات اندیشیده شده در فصل خرید تضمینی کلزا توضیح داد: در امسال بیش از 45 نفر به عنوان عامل تشخیص و ذی حساب و ناظر کنترل کیفیت در 15 مرکز و کمیسیون خرید در سطح استان به طور مستقیم وظیفه خدمت رسانی به کشاورزان و خرید این محصول را به عهده داشته اند.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی، نوری بیان نمود: شهرستان های مشهد با خرید 2426 تن، جوین با خرید 1188 تن و نیشابور با خرید 1094 تن کلزا بیشترین حجم خرید را به خود اختصاص داده اند.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 111475

به "خرید تضمینی دانه های روغنی کلزا در استان خراسان رضوی به خاتمه رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید تضمینی دانه های روغنی کلزا در استان خراسان رضوی به خاتمه رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید