توصیه هایی برای داشتن سفری مهیج به مادرید

به گزارش مجله سرگرمی، توصیه هایی برای سفر به مادرید

مادرید، پایتخت اسپانیا، شهر تاریخ، موسیقی، شور و هیجان و فوتبال است. مادرید را می توان نمونه کوچک کشور اسپانیا دانست: از تمام سنت ها و جذابیت هایی که در این کشور وجود دارند، موردی هم در مادرید پیدا می گردد. مادرید را در جهان با میراث فرهنگی و هنری یگانه و زیبایش و با شب های پر زرق و برق و زنده اش می شناسند. موزه های بی پایانش، رستوران ها و کافه های همواره بیدارش و هوای معتدل و مردم زنده و خوشحالش، مادرید را یکی از پرتوریست ترین شهرهای اروپا کرده است. مجله گردشگری خبرنگاران توصیه هایی برای سفر به مادرید پایتخت اسپانیا و شهر پر شور اسپانیا آماده کرده که اگر به این کشور سفر کرده اید، حتما بخوانید.

توصیه هایی برای داشتن سفری مهیج به مادرید

آشنایی با میدان های معروف مادرید

تقریبا چهار فصل سال، شهر شلوغ و پر از مسافر است. با این حال، بهار و پاییز برای دیدن مادرید وقت مناسب تری است؛ هم هوا خوب است و هم فستیوال ها و جشن های زیادی در شهر برپاست. قلب مادرید، میدان دروازه خورشید یا Puerta Del Sol در قسمت جنوبی شهر است که با دو مجسمه معروف معین شده: مجسمه پادشاه کارلوس سوم و مجسمه خرس و درخت که نماد خانواده سلطنتی اسپانیا و نماد مادرید به شمار می رود.

پوئرتا دل سول در مرکز مادرید قرار گرفته است و در سفر به ماردید و از آنجا به راحتی به هر جای شهر می توان رفت. نزدیک این منطقه، میدان مشهور دیگری با نام پلازا مایور قرار گرفته است که از شلوغ ترین و محبوب ترین میدان های شهر است.

پلازا مایور میدانی وسیع است که ساختمان هایی قدیمی به سبک معماری گوتیک با رستوران ها، کافه ها و مغازه ها دور تا دورش را پر نموده است. ساخت پلازا مایور در قرن هفده و به دستور پادشاه فیلیپ سوم آغاز شد و امروز با حضور مجسمه فیلیپ سوم در وسط میدان، این جا محل اصلی جشنواره ها و گردهمایی های مردم مادرید است. مردم مادرید به شب زنده داری و خیابان گردی معروف شده اند.

کافه ها و رستوران های اطراف میدان ها

خیلی از کافه ها و مغازه ها تا ساعت پنج صبح نیز باز هستند. مردم محلی و توریست ها هم تا هر ساعت شب در رستوران ها و پلازاها در رفت و ٱمدند. توصیه می کنیم در سفر به ماردید شما هم در با دیگر مردم همراه باشید. علاوه بر میدان مایور، میدان سیبلس (Plaza De Cibeles) با ساختمان تالار شهر بزرگ و مشهور و نورپردازی بی نظیرش در شب همواره پر رفت و آمد و زنده هستند. میدان سیبلس را باید موقع بازی های باشگاه رئال مادرید ببینید؛ تقریبا تمام هواداران رئال مادرید این جا جمع می شوند و اگر تیم شان ببرد که دیگر جشن تا صبح در تمام خیابان های شهر برپاست.

موزه گردی در اسپانیا

مادرید شهر هنر و شهر موزه ها و نمایشگاه های هنری است. یکی از جاهایی که نباید دیدنش را در سفر به مادرید از دست بدهید، موزه پرادوست. موزه ای که یکی از بزرگ ترین مجموعه های آثار هنری اروپا و اسپانیا را دارد. با ساختمانی بزرگ و فضای سبز دیدنی در اطرافش. یکی دیگر از موزه های مشهور اسپانیا، موزه رینا سوفیا در خیابان سانتا ایزابل در نزدیکی موزه پرادوست؛

دیدن کلکسیون عظیمی از آثار پابلو پیکاسو، سالوادور دالی، باکون و میرو تجربه ارزشمندی از موزه های هنر اسپانیاست. پس در ادامه توصیه های سفر به مادردید بازدید این موزه را از قلم نیندازید.

در کنار همه این آثار نقاشی بی نظیر، کاخ سلطنتی ، موزه رئال مادرید ، موزه تیسن بورنمیسا و کتابخانه ملی اسپانیا از دیدنی های بی سرانجام این شهر فرهنگی زیباست.

اگر تمام وقت سفرتان را به گشتن موزه ها و گالری های مادرید اختصاص بدهید، باز هم ممکن است وقت کم بیاورید. همه جا بساط هنر به راه است. در خیابان ها می توانید مجسمه گاوهایی را ببینید که روی تن شان به سبک های مختلف نقاشی شده است. این گاوها نماد میدان های گاوبازی و ماتادورهای اسپانیا هستند.

جاذبه های شبانه در مادرید

گشت های شبانه، صندلی ویژه ای در میان توصیه هایی برای سفر به مادرید دارند. شب ها پیاده رو ها را نوازنده ها مادریدی اشغال می نمایند: اجرایی زنده و باشکوه از هنر فلامینکو که در فهرست میراث معنوی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. برای دیدن تئاتر و اپرا بهتر است لیست برنامه هایشان را در کافه ها و روزنامه فروشی ها پیدا کنید و یا به رویال تئاتر بروید. رویال تئاتر مرکز اصلی اپرا و تئاتر مادرید است و همواره چند برنامه خوب در حال انجام دارد.

فوتبال، جاذبه ای جهانی در مادرید

یکی از جذابیت های مادرید برای گردشگرها، فوتبال است. باشگاه فوتبال رئال مادرید، یا همان استادیوم سانتیاگو برنابئو، و باشگاه فوتبال اتلتیکو مادرید در طول سال چند باری عاشقان فوتبال را از جاهای دیگر اسپانیا و اروپا به این شهر می کشاند. برای شرکت در این مسابقات، در سفر به مادرید معمولا گیر آوردن بلیت بازی ها کار راحتی نیست و همان روزهای اول به فروش می رسند. ولی اگر زمان بازی نباشد، می توان یکی از تورهای باشگاه را گرفت و کل استادیوم اختصاصی آن را گشت. استادیوم سانتیاگو برنابئو در منطقه چامارتین واقع شده و ایستگاه مترویی به همین نام دارد.

تور استادیوم سانتیاگو برنابئو شامل دیدن زمین و محوطه استادیوم، رختکن ها، صندلی خبرنگاری و موزه باشگاه رئال مادرید می گردد. موزه رئال مادرید تمام کاپ ها و جایزه های این باشگاه را با چیزهای هیجان انگیز دیگری به نمایش گذاشته است.

جاذبه های خرید مادرید برای عاشقان خرید

دیدنی های مادرید بی سرانجامند ولی می توان روزی را نیز به خرید کردن در منطقه سول سالامانکا اختصاص داد. حواستان باشد در سفر به مادرید مانند هر جای دیگری در اروپا، باید محتاط باشید. جنس تقلبی خریدن در اروپا جرم محسوب می گردد و عواقب خوبی ندارد. کفش و لباس مارک دار را از فروشگاه خودشان بخرید. اگر خرده ریز دوست دارید و دنبال چیز خاصی نمی گشت، مغازه ها و بازارچه های اطراف پوئرتا دو سول را حتما ببینید. اگر صبح یکشنبه در مادرید بودید، بازار La Rastro را که یکی از بزرگ ترین یکشنبه بازارهای اروپاست از دست ندهید. گشت زدن در بازار و غذاها و نوشیدنی های فوری که اطرافش می فروشند از چیزهای جالبی که ممکن است بخرید، بیشتر خوش می گذرد. برای رسیدن به یکشنبه بازار با مترو به La Latina بروید.

توصیه هایی برای سفارش غذا در مادرید

در میان توصیه هایی برای سفر به مادرید باید گفت که لازم نیست خیلی دنبال غذا بگشت. هر غذایی که چشم تان را گرفت، سفارش دهید و مطمئن باشید پشیمان نخواهید شد. غیر از رستوران های بین المللی، ایرانی، ترکی و عربی، چینی و هندی متعددی که در مادرید پیدا می گردد، رستوران های این شهر تمام غذاهای اسپانیا را سرو می نمایند. البته یک مدل کباب بره دارند که غذای سنتی مادرید به شمار می رود و معمولا با سس سیر سرو می گردد.

اقامت در سفر به ماردید

مادرید هتل و مهمان خانه زیاد دارد. در توصیه هایی برای سفر به مادرید و اقامت در این شهر، با توجه به سلیقه و پولی که می خواهید خرج کنید، از هتل های مرکز شهر گرفته تا دهکده های اطراف، همه را بگشت. هتل های مرکز شهر نسبت به شهرهای دیگر اروپا خیلی گران نیستند، ولی هر چه به سکونت گاه های خلوت شهر نزدیک می شوید، قیمت هتل ها با توجه به امکانات شان کم تر می گردد. اگر در ماه مه یا ژوئن به مادرید سفر می کنید، یادتان باشد فصل مسابقات گاوبازی است. حواستان باشد که مسابقات معروف گاوبازی اسپانیایی در استادیوم لاس ونتاس را از دست ندهید که از تجربه های بی نظیر سفر به اسپانیاست.

دیدنی های سفر به مادرید

- قصر سلطنتی

- میدان پورتو دل سول

- پلازا مایور - گران ویا

- پلازا سیبلس

- موزه دل پرادو

- موزه رینا سوفیا

- موزه تیسن

- موزه باشگاه رئال مادرید

- موزه گویا

- کتابخانه ملی اسپانیا

- رویال تئاتر

- پارک ال رتیرو

- کلیسای جامع مادرید

- معبد مصری دبود

- پلازای دولاویلا

- باغ وحش و آکواریوم مادرید

توصیه می کنیم این نکات را هم به خاطر بسپارید:

اگر با هواپیما به این شهر سفر کنید، اولین ساختمانی که در مادرید می بینید، فرودگاه بین المللی باراخاساست. توصیه می کنیم در سفر به مادرید به سرعت از بنای فرودگاه نگذرید. فرودگاه باراخاس که چند جایزه معماری برنده شده، کم از یک اثر دیدنی که باید برای دیدنش بلیت بخرید، ندارد. فرودگاه، ساختمان بزرگی است که حدود 13 کیلومتر با مرکز شهر، یعنی میدان دروازه خورشید یا پوئرتا دل سول فاصله دارد. این راستا را می توان با خط 8 مترو، تاکسی و اتوبوس طی کرد. بلیت مترو از فرودگاه به مرکز شهر دو یورو هزینه دارد و همین فاصله با اتوبوس گران تر می گردد و تاکسی ها هم که با کم تر از 40 یورو شما را به شهر نخواهند رساند. خوبی چمدان سبک داشتن همین است: می توانید از همان اول مراقب هزینه ها باشید و با مترو سفر به مادرید خود را آغاز کنید.

توصیه هایی برای رفت و آمد در شهر مادرید

با قطار هم می توان از شهرهای دیگر خود اسپانیا و اروپا به مادرید رسید. یک امتیازش این است که مناظر زیبایی را خواهید دید؛ فقط نباید فراموش کنید که ساعت حرکت ترن ها و عوض کردن ایستگاه ها را خوب بلد باشید.

سیستم حمل و نقل عمومی مادرید نه تنها یکی از بهترین های اروپا، بلکه کل جهان است و متروی این شهر با 234 ایستگاه رتبه ششم را در بین متروهای جهان از لحاظ طول خط مترو دارد و بیشترین سهم را در جابه جایی مسافر در شهر مادرید بر عهده گرفته است. در کنار مترو، اتوبوس، تاکسی و یک قطار محلی (ترن برقی) هم دارد که از روستاهای اطراف تا مرکز شهر مادرید حرکت می نماید. دسترسی به وسایل نقلیه عمومی همه جای شهر به راحتی انجام می گردد.

در میان توصیه هایی برای سفر به مادرید قطار محلی هم برای دیدن محله های اطراف شهر و گشت زدن از شمال تا جنوب مادرید انتخاب مناسبی است.

در مادرید هم باید مواظب جیب برها و بچه های کولی باشید. با دست فروش ها وارد معامله نشوید و چیزی از کسی در خیابان قبول نکنید.

منبع: ytravelblog.com

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: الی گشت
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 39656

به "توصیه هایی برای داشتن سفری مهیج به مادرید" امتیاز دهید

1 کاربر به "توصیه هایی برای داشتن سفری مهیج به مادرید" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه هایی برای داشتن سفری مهیج به مادرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید