تشریح عملکرد یگان حفاظت میراث فرهنگی گیلان در سال 98

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان از دستگیری 244 حفار غیرمجاز و کشف و ضبط 953 قلم اشیای تاریخی و 54 دستگاه فلزیاب در سال 98 اطلاع داد.

تشریح عملکرد یگان حفاظت میراث فرهنگی گیلان در سال 98

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان، شهرود امیرانتخابی روز چهارشنبه 28 اسفندماه 98 با اعلام این خبر گفت: از ابتدای فروردین تا سرانجام اسفندماه امسال،101 هزار و 370 مورد سرکشی از آثار و بناهای تاریخی گیلان توسط نیروی های یگان حفاظت استان انجام گرفت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 60 درصدی را نشان می دهد.

او ضمن تأکید بر جدیت هرچه بیشتر در مورد حفاظت و حراست از اماکن و آثار تاریخی فرهنگی استان اضافه نمود: تشکیل پرونده قضایی علیه مجرمین و متخلفین حوزه میراث فرهنگی از 62 فقره به 88 فقره افزایش یافته است که رشد 45 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

او در ادامه اضافه نمود: کشف 13 مورد قاچاق و نگهداری اموال، 5702 مورد نظارت بر پروژه های عمرانی، اسکورت 55 مورد محموله تاریخی، 221 روز حفاظت از محل کاوش های باستان شناسی و 108 موردحفاظت از نمایشگاه ها و مراسمات از دیگر فعالیت های یگان حفاظت میراث فرهنگی گیلان در سال 98 بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان ضمن تقدیر از پرسنل یگان حفاظت میراث فرهنگی و نیروی انتظامی استان گفت: حراست و صیانت از میراث فرهنگی و آثار تاریخی مستلزم مشارکت و همراهی و همکاری مستمر مردم است و به همین دلیل کوشش می گردد با آگاهی بخشی، از ظرفیت های اجتماعی برای صیانت از آثار تاریخی استفاده گردد.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 77938

به "تشریح عملکرد یگان حفاظت میراث فرهنگی گیلان در سال 98" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشریح عملکرد یگان حفاظت میراث فرهنگی گیلان در سال 98"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید