تراکتور تقوی را می سازد یا ویران می نماید؟

به گزارش مجله سرگرمی، تقوی در فشار قرار گرفته است و بعید نیست که بی تفاوتی باشگاه نشین ها او را از ادامه کار منصرف کند. درماجرای استوکس و اروین باشگاه تراکتو روزها وقت زیادی تلف کرد تا اینکه زنوزی انتها بیانه ای داد.

تراکتور تقوی را می سازد یا ویران می نماید؟

به گزارش خبرنگاران ، پیش از آنکه مالک باشگاه تراکتورسازی درخصوص بی نظمی های آنتونی استوکس و لی اروین بیانیه صادر کند و به نوعی علیه این بازیکنان اظهاراتی را بیان کند تا کمی از حاشیه های پیرامون این باشگاه کاسته گردد، برخی به محمد تقوی که هنوز حکم سرمربیگری تراکتورسازی را هم نگرفته فشار می آوردند که درباره این دوبازیکن موضع صریح خود را اعلام کند و یا اینکه دربازی های آتی به این دوبازیکن بازی ندهد. اولا که نه استوکس به ایران بازگشته و نه اورین تا محمد تقوی اساسا به موضوع بازی دادن یا ندادن به این دو در تقابل حساس یکشنبه با پرسپولیس فکر کند. اما اگر این دو به ایران می آمدند وحتی یک روز مانده به بازی با پرسپولیس نیز درتمرین تراکتور حاضر می شدند دلیل موجهی نبود که تقوی خودش را ازوجود دو بازیکن ممتازش محروم کند. بدون شک اگر این دو بازیکن درشرایط روحی و فنی مطلوبی قرارداشته باشند، ولو با این بی نظمی وظیفه سرمربی تراکتورسازی است که با درنظر دریافت همه جوانب آن تصمیمی را اتخاذ کند که به سود باشگاه و طرفداران باشد. پیش ترنیز درباشگاه های مطرح پایتخت سابقه داشت که برخی بازیکنان چنین بی نظمی هایی را مرتکب شده بودند و در زمان مسابقه باز هم درترکیب تیم شان قرار گرفته اند.

برخی با ارائه دیدگاه کاملا غیرحرفه ای توقع دارند که سرمربی یک تیم دربرابرچنین بی نظمی هایی بایستد درحالی که اساسا مقابله با چنین رفتارهایی درحیطه اختیارات سرمربی نیست واین سران باشگاه هستند که باید جریمه ای مطابق با نوع تخلف برای بازیکن درنظر بگیرند. درواقع اکنون نیز باشگاه تراکتورسازی باید درباره استوکس و اروین نظرنهایی را اتخاذ کند ونه اعضای کادرفنی این تیم. چنانچه استوکس و اروین درمسائل فنی دچار بی نظمی شده بودند، مثلا از تمرین کردن سرباز می زدند یا از دستورات سرمربی سرپیچی می کردند وظیفه سرمربی بود که با آن ها برخورد کند اما درموضوعاتی از این دست هرگز نباید سرمربی درروی بازیکن قراربگیرد وباشگاه باید ماجرا را به طرقی که خود می داند فیصله دهد. اینکه اساسا توقع داشته باشیم به دلیل حضورنیافتن درتمرین بازیکن درترکیب قرارنگیرد از اساس تفکر غلطی است که درذهن برخی اهالی فوتبال ایران جا افتاده است ومشخص نیست که چرا چنین مباحثی مطرح می گردد و هرگاه چنین بی نظمی هایی از سوی بازیکنان به وجود می آید همه از سرمربی انتظار دارند با بازیکن برخورد کند.

این ماجرا درروزهای اخیر حاشیه های زیادی را برای محمد تقوی که هنوز به عنوان مربی موقت این باشگاه شناخته می گردد ایجاد کرد درحالی که باشگاه تراکتورسازی باید خیلی زود تر از اینکه حاشیه ها افزایش یابد با بیانیه ای اعلام می کرد که چون بی نظمی دو بازیکن خارجی غیر فنی است، باشگاه درباره آن ها تصمیم نهایی را اتخاذ می نماید اما تاخیر دربیان سیاست های باشگاه موجب شد حملات بسیاری به سرمربی موقت باشگاه تراکتورسازی گردد درحالی که تقوی حکم سرمربیگری هم ندارد وباشگاه تراکتورسازی درخصوص ادامه همکاری با او نیز شفاف عمل ننموده و هنوز نمی داند که تقوی را به عنوان سرمربی می خواهد یا خیر.

اینکه زنوزی علاقمندی زیادی به سرمایه گذاری دربخش فوتبال دارد برهیچ کس پوشیده نیست. او بخش زیادی از سرمایه ها ودارایی هایش را وارد چرخه فوتبال نموده اما مالک باشگاه تراکتورسازی باید درسیاست های خود تغییر رویه دهد و با اقتدار بیشتری درخصوص مسائل پیش رو تصمیم بگیرد. زنوزی گرچه بعد ازچند روز درباره تخلف این دوبازیکن اظهار نظر کرد اما تاخیر او درباره سیاست های باشگاه تراکتورسازی درقبال استوکس و اروین باعث به وجود آمدن حاشیه های زیادی به خصوص برای محمد تقوی شد. باشگاه نشین ها درتبریز باید به این مسئله مهم واقف باشند که با اتخاذ تصمیم های به موقع هم جلوی ایجاد حاشیه ها را بگیرند وهم مانع از تقابل بازیکنان با سرمربی خود درچنین مواقعی شوند.

به هرحال چه استوکس و اروین به تمرین های تراکتورسازی بازگردند چه بازنگردند، این ماجرا باید به سرعت ازسوی مدیران این باشگاه مدیریت می شد. قطعا باشگاه تراکتورسازی می تواند به وسیله مراجع قانونی خواهان ضرروزیان خود گردد واین بازیکنان را به دلیل امتناع از بازگشت به تمرینات این تیم با محرومیت هایی روبرو نمایند. اما حرفه ای گری و آینده اندیشی مسئله ای است که می تواند به این باشگاه در ادامه لیگ یاری بیشتری کند.

تراکتورسازی تا کنون سابقه قهرمانی درلیگ را نداشته که بخشی از این ناکامی حاصل مدیریت غلط در شرایط بحرانی بوده است. حال اگر این مسائل به درستی مدیریت و راهنمایی گردد بدون شک تراکتورجام قهرمانی لیگ را هم به چنگ می آورد وبا این همه تماشاگر و بازیکنانی که بسیاری از تیم ها آرزوی داشتن آن ها را دارند، به طلسم قهرمان نشدن خود انتها می دهند اما تراکتوردرشرایطی در این مسیر قرار می گیرد که حمایت تمام قد از تقوی داشته باشد.

محمد تقوی حاضرشده هفته ها بدون اینکه حکم سرمربی بگیرد درتراکتورسازی فعالیت کند درحالیکه بی نام و نشان ترین مربیان فوتبال ایران نیز حاضر نیستند بازی به بازی حکم سرمربیگری شان تمدید گردد ودر چنین شرایط پراسترسی کار نمایند. بعد ازماجراهای اخیر وفشارهایی که درماجرای استوکس و اروین به این مربی آمد زمزمه جدایی این سرمربی از جمع تبریزی ها شنیده می گردد درحالیکه تقوی از زمانیکه سکان راهنمایی تبریزی ها را به عهده گرفت به رغم آنکه هیچ سابقه سرمربیگری درلیگ برتر نداشت اما نتایج قابل توجهی به دست آورد. حال باید دید که سرنوشت او با تراکتورسازی چه می گردد وآیا تصمیم گیران دربخش کلان این باشگاه تقوی را می سازند و با او در مسیر قهرمانی قدم برمی دارند یا طوری پیش می روند که این مربی هم از جمع تبریزی ها جدا می گردد؟

11-1

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 6938

به "تراکتور تقوی را می سازد یا ویران می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تراکتور تقوی را می سازد یا ویران می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید