برپایی جشنواره های تخصصی صنایع دستی گامی در جهت ترویج هنر اصیل ایرانی

به گزارش مجله سرگرمی، محسن کاوه، هنرمند و استاد معرق کاری از نقش جشنواره ها و نمایشگاه های تخصصی صنایع دستی در ترویج این هنرها سخن گفت.

برپایی جشنواره های تخصصی صنایع دستی گامی در جهت ترویج هنر اصیل ایرانی

محسن کاوه، هنرمند معرق کار در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران از لزوم برپایی نمایشگاه ها و جشنواره های تخصصی در رشته های مختلف صنایع دستی، به عنوان بستری برای توسعه و ترویج این هنرهای اصیل سخن گفت و افزود: برپایی جشنواره های صنایع دستی می تواند به کشف استعدادها و پتانسیل ها در زمینه های مختلف صنایع دستی یاری کند.

وی اضافه نمود: در نمایشگاه ها می توان زمینه های مختلف فعالیت و استعداد هنرمندان را تفکیک و به پیشبرد صنعت و هنرشان در همان راستا یاری کرد. استادکاری که در زمینه آموزش پیروز است، هنرمندی که می تواند فراوریات بازاری و کاربردی عرضه کند، هنرمندی که کارهای فاخر و افتخارآفرین برای ایران فراوری می نماید، همه در نمایشگاه ها قابل شناسایی هستند.

کاوه توضیح داد: این شناسایی در نهایت راه را برای تعامل مسئولان و هنرمندان و صنعتگران هموار می نماید. این امر فرصت مضاعفی ایجاد می نماید که مسئولین متولی صنایع دستی بدانند کارگاه ها، چه آثاری و به چه میزانی فراوری می نمایند، و در چه زمینه هایی نیازمند یاری و حمایت هستند. از طرفی به هنرمند هم فرصتی برای عرضه و نمایش داده می گردد و انگیزه و دغدغه می آفریند.

این هنرمند معرق کار از نقش جشنواره های تخصصی برای ایجاد انگیزه به ویژه در جوانان و تشویق آنها به روی آوردن به هنر اصیل سخن گفت و پیشنهاد کرد که برای حضور صنعتگران مطرح و نمایش آثار ویژه آنها از سالن های نمایشگاهی و گالری های فاخرتری استفاده گردد که هنرمند راغب به نمایش کارهای ممتازش باشد.

این استاد معرق بیان نمود: نمایش آثار ممتاز در گالری های فاخر، و دعوت از گالری دارها، مجموعه دارها، سفیران، هتل داران و اساتید دانشگاه می تواند در فروش و فراوری ارزش اضافه نموده به واسطه صنایع دستی مفید واقع گردد.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 25578

به "برپایی جشنواره های تخصصی صنایع دستی گامی در جهت ترویج هنر اصیل ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برپایی جشنواره های تخصصی صنایع دستی گامی در جهت ترویج هنر اصیل ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید