برج وینهاوس؛ بلندترین حماقت جهان

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران: برج وینهاوس (Wainhouse) روی تپه ای در هالیفاکس قرار گرفته است و بلندترین ساختمان شهر کالدردیل و مشهورترین نشانه ای است که از فاصله چند کیلومتری دیده می گردد. این برج را بلندترین حماقت جهان می نامند، چون هیچ وقت کاربردی نداشته است. ماجرای جالبی هم دارد.

برج وینهاوس؛ بلندترین حماقت جهان

این برج به عنوان دودکش و به منظور مطابقت با قانون جدید کاهش دود در سال 1870 و به دستور جان ادوارد وینهاوس ساخته شد که مالک یک کارخانه رنگ سازی بود. وینهاوس که درک خوبی از معماری داشت، می خواست این دودکش به زیبایی طراحی و ساخته گردد.

کار روی دودکش از سال 1871 و با استفاده از سنگ و مصالح بومی شروع شد. متاسفانه وینهاوس مجبور شد کارخانه رنگ سازی خود را قبل از تکمیل دودکش بفروشد، اما دودکش را برای خودش نگه داشت. او طراحی این ساختمان نیمه کاره را تغییر داد و آن را به برج تبدیل کرد، یک گنبد زیبا به بالا و دو گالری به نمای آن اضافه نمود. برج در سال 1875 کامل شد.

وینهاوس یک همسایه ملّاک به نام سر هنری ادواردز داشت که با هم دشمنی قدیمی داشتند. ادواردز اعتراض کرد که کارخانه رنگ سازی وینهاوس هوا را آلوده می نماید و به شدت با فعالیت کارخانه مخالفت کرد. به خاطر این درگیری و لجبازی با ادواردز بود که وینهاوس برج را ساخت.

ادواردز همواره این را به رخ می کشید که بیشتر املاک خصوصی هالیفاکس را دارد و هیچکس نمی تواند آن ها را ببیند. به همین دلیل وینهاوس برج بلندی ساخت که مشرف به زمین های ادواردز باشد. شورای شهر هالیفاکس این برج را در سال 1918 تصاحب کرد و از آن موقع به روی عموم باز است. این برج 77 متر ارتفاع و بیش از چهارصد پله دارد.

منبع: amusingplanet

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: برترین ها
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 33201

به "برج وینهاوس؛ بلندترین حماقت جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برج وینهاوس؛ بلندترین حماقت جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید