ایران میزبان هفتمین اجلاس ژئوپارک های آسیا و اقیانوسیه شد

به گزارش مجله سرگرمی، علیرضا امری کاظمی نماینده ایران در کمیته های راهبری و اجرایی شبکه ژئوپارک های منطقه آسیا - اقیانوسیه به خبرنگاران گفت: در اولین جلسه شورای اجرایی منطقه ای ژئوپارک های اسیا و اقیانوسیه یونسکو، اندونزی میزبان ششمین دوره کنفرانس ژئوپارکهای آسیا اقیانوسیه در سال 2019 و ایران نیز به عنوان میزبان دوره بعدی، یعنی هفتمین دوره این اجلاس، معرفی گردید.

ایران میزبان هفتمین اجلاس ژئوپارک های آسیا و اقیانوسیه شد

وی بیان نمود: پیشنهاد میزبانی ایران از هفتمین دوره این اجلاس با تایید اعضای کمیته روبرو شد و شبکه ژئوپارک های آسیا اقیانوسیه ضمن اعلام تایید و حمایت، منتظر پیشنهاد رسمی و مکتوب ایران خواهد بود پس از آن این میزبانی به صورت بین المللی مطرح می گردد. اما محل برپایی این اجلاس ژئوپارک جهانی قشم و یا یکی از ژئوپارک هایی خواهد بود که تا سال 2020 در فهرست جهانی قرار خواهد گرفت پس از بازگشت به ایران این موضوع را در جلسه ای با مسئولان منطقه آزاد قشم و ژئوپارک جهانی آنالیز می گردد و درباره آن تصمیم گیری می کنیم.

امری کاظمی فایده میزبانی این اجلاس را تقویت صندلی ایران در شبکه جهانی و ایفای نقش پررنگتر ژئوپارک قشم دانست.

وی اضافه نمود: نخستین دوره کنفرانس ژئوپارک های جهانی یونسکو در منطقه آسیاو اقیانوسیه سال 2007 در لنکاوی مالزی برگزار گردید و هر دو سال یک بار در یکی از کشورهای آسیا ـ اقیانوسیه به عنوان یکی از کشور عضو و صاحب ژئوپارک برگزار می گردد. تا کنون مالزی، ویتنام، ژاپن، کره جنوبی و سال جاری چین، میزبان آن بوده اند. این اجلاس هر دو سال یک بار برگزار می گردد.

نشست کمیته راهبری ژئوپارک های آسیا - اقیانوسیه هم اکنون در کشور چین درحال برگزاری است.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 42968

به "ایران میزبان هفتمین اجلاس ژئوپارک های آسیا و اقیانوسیه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران میزبان هفتمین اجلاس ژئوپارک های آسیا و اقیانوسیه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید