انتخابات شورایاری ها درانتظار پاسخ وزیرکشور

به گزارش مجله سرگرمی، سخنگوی شورای شهر تهران در مورد انتخابات شورایاری ها توضیخاتی را ارائه کرد و گفت که تعیین شدن انتخابات شورایاری ها در انتظار پاسخ وزیرکشور به نامه رییس شورای شهر تهران است.

انتخابات شورایاری ها درانتظار پاسخ وزیرکشور

علی اعطا در مصاحبه با خبرنگاران، در مورد پایان معین تکلیف برگزاری انتخابات شورایاری ها با بیان اینکه مهندس هاشمی رئیس شورای شهر تهران به وزیر کشور در مورد وضعیت انتخابات شورایاری ها نامه نوشته است، گفت: رئیس شورا در این نامه از وزیر کشور با ازائه استدلال هایی درخواست نموده است که به برگزاری انتخابات شورایاری ها یاری نمایند.

وی با بیان اینکه وزرات کشور در سالهای اخیر تاکنون اشکالات قانونی به فعالیت شورایاری داشته اند و این درحالی است که شورای شهر نیز تاکید بر تدوام فعالیت شورایاران دارد گفت: به دنبال ایجاد توافق بین دستگاهی در مورد تداوم فعالیت و برگزاری انتخابات شورایاری ها هستیم که انتخابات با حداکثر توافقات برگزار گردد.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه در کمیسیون حقوقی، گزارشی کارشناسی پیرامون آنالیز ابعاد حقوقی شورایاران انجام گردیده است که در آن مجموعه استدلال های پیرامون شورایاران ازائه و راهکارهای قانونی نیز بیان گردیده است، اضافه نمود: به نظر می رسد با توجه به رویه حاکم در سال های اخیر و همچنین تاکید شورا و مطالبه مردمی انشالله این کار انجام می گردد.

وی با بیان اینکه هیچ کس نمیتواند شورایاری ها را تبدیل به یک نهاد سیاسی کند و روشن است که این کار بی حاصل است چراکه شورایاری یک نهاد اجتماعی با سبک و سیاق اجتماعی است، ادامه داد: در هر محله و منطقه چهار کارگروه تخصصی تحت عناوین محیط زیست، عمران، شهرسازی، مشارکت های مردمی و فرهنگی تشکیل گردیده است که در بحث نظارتی و پیگیری تخصصی مسائل محلات را دنبال مینمایند.

اعطا با اشاره به حذف پست دبیر دبیران شورایاری مناطق و ایجاد رابط میان شورایاری مناطق و ستاد مرکزی گفت: در ستاد هماهنگی شورایاری ها، مناطق در راستای هماهنگی و نظارت بیشتر تقسیم گردیده تا رسیدگی به امور با سرعت بیشتری باشد اما به هرحال نیازمند برنامه ریزی بیشتری هستیم که بتوانیم ساماندهی بهتری داشته باشیم.

اعطا ادامه داد: امیدواریم وزارت کشور استدلال های شورای شهر را برای برگزاری انتخابات شورایاری بپذیرد.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 3830

به "انتخابات شورایاری ها درانتظار پاسخ وزیرکشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخابات شورایاری ها درانتظار پاسخ وزیرکشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید