استفاده از ربات هوشمند برای آنالیز کانال های جمع آوری آب های سطحی در مشهد

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران/خراسان رضوی معاون خدمات شهری شهردار مشهد از به کارگیری ربات هوشمند به منظور آنالیز کامل خصوصیات کانال های جمع آوری آب های سطحی شامل متراژ دقیق، شیب زمین، شرایط موجود و... در کلان شهر مشهد خبرداد.

استفاده از ربات هوشمند برای آنالیز کانال های جمع آوری آب های سطحی در مشهد

مهدی یعقوبی با بیان این خبر اظهار کرد: در حال حاضر بیش از یک میلیون و 600 هزار متر کانال جمع آوری آب های سطحی در شهر مشهد وجود دارد که از این مقدار، بالغ بر 700 هزار متر کانال جمع آوری آب های سطحی به صورت سرپوشیده هستند که نگهداری و لایروبی آن ها یکی از مهمترین اولویت های معاونت خدمات شهری است زیرا کنترل و لایروبی مداوم این مسیرها می تواند علاوه بر جلوگیری از آبگرفتگی معابر در هنگام بارش نزولات آسمانی، به حل مشکل ماندآب در کانال ها و برطرف بوی نامطبوع کانال ها نیز یاری کند.

وی اضافه کرد: به همین دلیل با همکاری یک شرکت دانش بنیان، ربات هوشمند آنالیز شرایط کانال های جمع آوری آب های سطحی کشور طراحی و ساخته شد و در حال حاضر در مرحله تست های مختلف و ارتقاء ویژگی های آن هستیم. با استفاده از این ربات هوشمند می توان به آسانی شرایط کانال های جمع آوری آب های سطحی در همه نقاط شهر را که به علت محدود بودن فضا، امکان بازدید مداوم را ندارند، آنالیز کرد.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد بیان نمود: با توجه به این که تا به امروز برای بازدید از این کانال ها از نیروی انسانی استفاده می شد و در بعضی مواقع ممکن بود ایمنی کارگران خدمات شهری به خطر بیفتد، استفاده از این تکنولوژی جدید می تواند گامی مناسب در راستای افزایش ایمنی کارگران خدمات شهری، در مشهد باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، یعقوبی گفت: تهیه تصاویر 360 درجه پانوراما، قابلیت تشخیص شیب بندی کانال ها و لوله های فاضلاب، ضد آب بودن و قابلیت حرکت در کانال ها با وجود آب و فاضلاب، قدرت پیمایش در مسیرهای صعب العبور، دارا بودن سیستم موقعیت یاب حرکتی، استفاده از بدنه ضد خوردگی و ضد زنگ زدگی و مانیتورینگ تصویر به صورت آنلاین، بخشی از امکانات این ربات هوشمند است.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 133719

به "استفاده از ربات هوشمند برای آنالیز کانال های جمع آوری آب های سطحی در مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از ربات هوشمند برای آنالیز کانال های جمع آوری آب های سطحی در مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید