اروگوئه به شهروندانش درباره سفر به آمریکا هشدار داد

به گزارش مجله سرگرمی، وزارت خارجه اروگوئه به شهروندانش هشدار داد با توجه به افزایش خشونت های مربوط به نژادپرستی و نفرت در آمریکا و عدم توانمندی واشنگتن در متوقف کردن این جرایم، از سفر به این کشور خودداری نمایند.

اروگوئه به شهروندانش درباره سفر به آمریکا هشدار داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در پی دو تیراندازی مرگبار در ایالات تگزاس و اوهایو که دهها کشته و زخمی برجای گذاشت، اروگوئه به شهروندان خود هشدار داد که با توجه به خطر خشونت، نژادپرستی، جرائم نفرت و عدم توانمندی مقامات آمریکایی در متوقف کردن اینگونه رفتارهای غیرانسانی، از سفر به آمریکا خودداری نمایند.

بنا به گزارش شبکه روسی راشاتودی، وزارت امور خارجه مونته ویدئو روز گذشته (دوشنبه) با صدور توصیه نامه ای از شهروندان اروگوئه درخواست کرد تا در صورت سفر به آمریکا در مقابل افزایش خشونت های مربوط به تبعیض نژادی به ویژه جرایم نفرت، نژادپرستی و تبعیض نژادی احتیاط پیشه نمایند.

وزارت خارجه اروگوئه تأکید کرد که در اولین هفت ماهه سال 2019 میلادی، 250 نفر در آمریکا در نتیجه خشونت های مربوط به تبعیض نژادی و نفرت و نژادپرستی جان خود را از دست داده و قربانی شده اند.

مقامات اروگوئه همچنین هشدار دادند، آندسته از شهروندان این کشور که زندگی خود را به خطر می اندازند و به شمال آمریکا سفر می نمایند، از حضور در مکان هایی همچون پارک ها، مراکز خرید، فستیوال های هنری، مراسم های مذهبی و دیگر انواع مراسمات فرهنگی و ورزشی به ویژه در صورت همراه بردن بچه ها، خودداری نمایند.

وزارت خارجه اروگوئه تأکید کرد به واسطه آنکه شهروندان آمریکایی سلاح در اختیار دارند، رسیدگی مقامات آمریکایی به تیراندازی های گسترده در این کشور، غیرممکن است.

اوایل هفته در یک حادثه تیراندازی در مرکز خرید در شهر ال پاسو ایالت تگزاس، دستکم 20 نفر کشته و 24 نفر دیگر زخمی شدند و درست 24 ساعت بعد از این حادثه، یک تیراندازی دیگر در شهر دیتون به وقوع پیوست که 10 نفر جان خود را از دست دادند و 16 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

آزادی حمل سلاح در آمریکا موجب شده سالانه هزاران نفر در حوادث مرتبط با سلاح در این کشور جان خود را از دست بدهند. با روی کار آمدن دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز شمار تیراندازی ها در این کشور روند افزایشی یافته است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پس از این حوادث اعتراف کرد که تیراندازی ال پاسو ناشی از تنفر نژادپرستانه است و ملت باید نژادپرسی، تعصب و سفید برتر پنداری محکوم کند و این ایدئولوژی های شوم باید شکست داده گردد و تنفر هیچ جایی در آمریکا ندارد. (جزئیات بیشتر)

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 37296

به "اروگوئه به شهروندانش درباره سفر به آمریکا هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اروگوئه به شهروندانش درباره سفر به آمریکا هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید