احتمال تغییر برگزاری لیگ برتر والیبال، شرط انجام مسابقات متمرکز

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، پس از انتها دیدارهای هفته ششم رقابت های لیگ برتر والیبال، خبرهای خوبی از تیم شهرداری ورامین به گوش نمی رسد و ظاهراً 11 نفر دیگر از اعضای این تیم به ویروس کرونا مبتلا شده اند. ممکن است برگزاری بازی روز چهارشنبه شهرداری ورامین و سایپای تهران در هاله ای از ابهام قرار گیرد.

احتمال تغییر برگزاری لیگ برتر والیبال، شرط انجام مسابقات متمرکز

نادر انصاری در مصاحبه با خبرنگاران درباره ابتلای 11 نفر دیگر از اعضای تیم والیبال شهرداری ورامین به ویروس کرونا گفت: در حال آنالیز هستیم، نتایج بعضی تست ها که از آزمایشگاه های خصوصی گرفته می گردد، مورد تائید ما نیستند، تنها نتایج آزمایش هایی که مورد تائید علوم پزشکی و وزارت بهداشت هستند را قبول خواهیم کرد و طبق پروتکل بهداشتی، اگر 25 درصد بازیکنان یک تیم مبتلا به ویروس کرونا شوند، بازی به تعویق خواهد افتاد.

دبیر کمیته رویدادها و مسابقات والیبال در پاسخ به این سؤال که در پروتکل قبلی در صورت سالم بودن 9 نفر از بازیکنان بازی برگزار می شد، آیا پروتکل را تغییر داده اید؟ گفت: بله در پروتکل بهداشتی قبل در صورت سالم بودن 9 بازیکن، مسابقه برگزار می شد اما پس از آنالیز کارشناسی به این نتیجه رسیدیم مانند فوتبال که درصدی حساب می نمایند، بازی والیبال نیز در صورت ابتلای 25 درصد بازیکنان به تعویق بیفتد.

انصاری تأکید کرد: ما تابع دستورات ستاد کل مبارزه با کرونا و فدراسیون پزشکی هستیم و طبق تصمیم نهایی آنها، ابتلای 25 درصد بازیکنان به تصویب رسید.

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به افزایش تعداد مبتلایان در بین بازیکنان به ویروس کرونا، امکان برگزاری رقابت ها به صورت متمرکز وجود دارد یا خیر؟ گفت: در مسیری قرار داریم که نیمی از بازی های دور رفت برگزار شده است. نمی توانیم هفت هفته را نادیده بگیریم. تیم ها بر این اساس برنامه ریزی نموده اند. ابتدا باید اجازه دهیم که بازی های دور رفت تمام گردد، نتایج را به گونه ای اعمال کنیم که تیمی متضرر نگردد و سپس برای دور برگشت، با احتساب نتایج دور رفت، مدل دیگری را انجام دهیم.

انصاری تأکید کرد: البته این مستلزم این است که بازی های دور رفت سرانجام یابد. تیم ها نیز باید پروتکل بهداشتی را رعایت نمایند. ما بر اساس پروتکل فدراسیون جهانی، بازی ها را برگزار می کنیم. در پروتکل فدراسیون جهانی نیز تأکید شده که تیم ها در رفت و آمدها و اسکان در هتل رعایت نمایند. همین پروتکل در لهستان و ایتالیا نیز انجام می گردد. تیم ها باید به صورت حرفه ای به این موضوع نگاه نمایند. به هر حال شرایط حساس است و باید رعایت بیشتری گردد. اینکه بخواهیم پس از شش هفته یکباره مسابقات را به صورت متمرکز برگزار کنیم، امکانپذیر نیست مگر آنکه تمام تیم ها با این تصمیم موافق باشند.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 112458

به "احتمال تغییر برگزاری لیگ برتر والیبال، شرط انجام مسابقات متمرکز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال تغییر برگزاری لیگ برتر والیبال، شرط انجام مسابقات متمرکز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید