آماده باش صددرصدی استان مرکزی برای مقابله با سیل و آبگرفتگی

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران/مرکزی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی از آماده باش صددرصدی استان برای مقابله با سیل و آبگرفتگی در روزهای آینده خبر داد.

آماده باش صددرصدی استان مرکزی برای مقابله با سیل و آبگرفتگی

حمید غیاثی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، اظهار کرد: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، از شامگاه دوشنبه پنجم اسفندماه تا سرانجام روز چهارشنبه هفتم اسفندماه در نقاط مختلف استان مرکزی شاهد بارش باران و برف بین 100 تا 150 میلیمتر خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه حجم بارش ها براساس آنچه که اعلام شده است در شهرستان های جنوب و جنوب غربی استان مرکزی شامل شهرهای کمیجان، خنداب، شازند و خمین بسیار بالاست، افزود: به دلیل ورود سامانه بارشی قوی پیش بینی می شود که نوع بارش ها در ارتفاعات و نقاط سردسیر استان مرکزی به صورت برف باشد.

وی بیان نمود: براین اساس از سوی ستاد مدیریت بحران استان مرکزی به کلیه بخشداران، شهرداران، دهیاران و مدیران دستگاه های اجرایی، دستور آماده باش 100 درصدی صادر شده است.

غیاثی در ادامه به کاهش محسوس دمای هوای استان و نیز اختلال احتمالی تردد وسایط نقلیه در محورهای مواصلاتی اشاره کرد و افزود: از تمامی مردم استان درخواست می شود که از تردد و مسافرت های غیرضروری خودداری کنند و در صورت نیاز به مسافرت خودروی خود را به تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

وی شرح داد: ازآنجاکه امکان برودت هوا و احتمال تبدیل بارندگی های پیش رو در نقاط سردسیر و ارتفاعات به برف وجود دارد در هنگام مسافرت حتما از تجهیز خودروی خود به سیستم گرمایشی و سوخت مطمئن باشند و نقاط سردسیر استان نیز نسبت به ذخیره سازی آب و نان اقدام کنند.

وی همچنین با اشاره به تمهیدات اتخاذ شده پس از وقوع سیل ابتدای سال جاری در استان مرکزی گفت: لایروبی مسیل ها و رودخانه ها توسط شرکت سهامی آب منطقه ای مرکزی و دهیاری های روستاهایی که با وقوع سیل روبرو بودند اجرا شده است و امیدواریم که شدت بارش های پیش بینی شده در دو روز آینده مسئله ای بوجود نیاورد.

گفتنی است، فرمانداری خنداب نیز با صدور اطلاعیه ای از مردم خواسته است باتوجه به احتمال وقوع برف سنگین، مردم نان و آب آشامیدنی موردنیاز خود برای یک هفته را تهیه کنند.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 71822

به "آماده باش صددرصدی استان مرکزی برای مقابله با سیل و آبگرفتگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آماده باش صددرصدی استان مرکزی برای مقابله با سیل و آبگرفتگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید