آشنایی با جهانگردان برتر جهان در دوران مدرن

به گزارش مجله سرگرمی، برترین دنیاگردان دنیا در تمام طول تاریخ و در طی قرن های متمادی وجود داشته اند. از همان زمان که انسان ها انگیزه و میل شدید به سفر کردن پیدا کردند، کاوشگری را آغاز نمودند. با پیشرفت تکنولوژی، مردم توانستند سریع تر سفر نمایند و گوشه های دنیا را عمیق تر کندوکاو نمایند. اینکه فکر کنیم دوره کاوشگری به انتها رسیده، آسان بنظر می رسد؛ بویژه از آن جهت که تمامی کاوشگران مشهور دنیا صدها سال پیش فوت کرده اند. اما اینگونه نیست و ما قصد داریم در این نوشتار، دنیاگردان برتر دنیا در دوران مدرن را معرفی کنیم. با خبرنگاران همراه شوید تا این انسان های استثنایی را بشناسید.

آشنایی با جهانگردان برتر جهان در دوران مدرن

الیسن هارگریوز Alison Hargreaves

الیسن هارگریوز Alison Hargreaves کوهنورد اهل بریتانیا بود که در حال پایین آمدن از قله کی تو K2 بر اثر طوفان سهمگین کشته شد. این مورد از برترین دنیاگردان دنیا محدودیت های توانایی انسانی در کوه های مرتفع دنیا را به چالش کشید. او نخستین فردی بود که توانست شش جبهه شمالی آلپ Alpes را در یک فصل به تنهایی صعود نماید. همچنین، اولین زنی بود که پیروز به صعود دو قله بلند دنیا، اورست Everest و کی تو K2، آنهم بدون همراه شد. این مورد از دنیاگردان برتر دنیا، اولین زن و دومین انسانی بود که توانست قله اورست Everest را بدون استفاده از باربر و داشتن اکسیژن مصنوعی فتح کند. مهمترین هدف او این بود که سه قله مرتفع دنیا را بدون هیچ تجهیزاتی فتح نماید. الیسن هارگریوز Alison Hargreaves همچنین بخاطر صعود پیروز از سمت شمالی قله ایگر Eiger در سوئیس، آنهم در حالیکه شش ماهه باردار بود، شهرت دارد.

تاریخ تولد و مرگ: هفدهم فوریه 1962 - سیزدهم آگوست 1995

سارا اوتن Sarah Outen

بیشترین شهرت سارا اوتن Sarah Outen، ورزشکار و کاوشگر بریتانیایی، به ماجراجویی لندن به لندن او باز می شود. او از امتداد رودخانه تایمز سفر خود را آغاز کرد و با پارو زدن، کایاک سواری و دوچرخه سواری، دنیا را بطور کامل دور زد. این ماجراجویی چهار سال و نیم طول کشید، چرا که او به طور دائم در سفر با شرایط بد آب و هوایی و موانع غیر منتظره روبرو می شد. سارا اوتن Sarah Outen همچنین بخاطر اینکه جوان ترین انسان و اولین زنی بود که به تنهایی در امتداد اقیانوس هند و اقیانوس آرام پارو زد، شهرت دارد.

تاریخ تولد: بیست و ششم می 1985

درولا مورفی Dervla Murphy

این مورد از دنیاگردان برتر دنیا در میان جامعه دوچرخه سواران هم مشهور و هم بدآوازه است. این بانوی ایرلندی دنیا را اغلب به تنهایی با دوچرخه اش در نوردیده است. او بخاطر دوچرخه سواری ماجراجویانه اش از ایرلند تا هند و کتاب خاطراتش که با نام تیلت کامل: ایرلند تا هند با یک دوچرخه به انتشار رسیده، شهرت دارد. کتابها و سفرهای بعدی درولا مورفی Dervla Murphy، او را به سایر نقاط دنیا برد؛ از اتیوپی تا پرو، زیمبابوه تا ماداگاسکار. این مورد از کاوشگران مشهور دنیا همچنان در دهه هفتاد زندگیش در حال سفر کردن است و در مورد تجربیاتش می نویسد.

تاریخ تولد: بیست و هشتم نوامبر 1931

فلیسیتی استون Felicity Aston

فلیسیتی استون Felicity Aston کاوشگر و دانشمند انگلیسی است که در سفرهای اکتشافی بسیار سرد تخصص دارد. در سال 2012 او به اولین زنی که در سرتاسر آنتارکتیکا اسکی کرده، تبدیل شد. این مورد از برترین دنیاگردان دنیا در عرض 59 روز 1744 کیلومتر اسکی کرد و وارد کتاب های رکورد دنیا شد. اخیرا نیز فلیسیتی استون Felicity Aston رهبر سفر اروپایی عربی به قطب شمال بود. او گروهی متشکل از 9 زن از سرتاسر اروپا و کشورهای عرب را تشکیل و این سفر را انجام داد.

تاریخ تولد: هفتم اکتبر 1977

لیون مک کارن Leon McCarron

لیون مک کارن Leon McCarron ماجراجوی اهل ایرلند شمالی است که بخاطر سفرهای طولانیش که به طور پیاده انجام می دهد، شهرت دارد؛ این سفرهای پیاده او را به کوزووو، ارمنستان، سرزمین مقدس و کردستان عراق برده اند. بعلاوه، این مورد از دنیاگردان برتر دنیا ربع الخالی Empty Quarter را با کشیدن یک گاری طی کرد و پاتاگونیا Patagonia را نیز با اسب سواری پیمود. سفرهای لیون مک کارن Leon McCarron اغلب بخاطر جستجو برای داستان های انسانی و نکات دقیق و ظریف در بخش هایی از دنیا که توسط رسانه های غربی محکوم شده یا مورد سو استفاده قرار گرفته اند انجام می گیرند. او کاوشگری است که درک و فهم انسانی و فرهنگ راجستجو می کند و اغلب فیلم و مستندهایی در حین انجام این کار می سازد.

تاریخ تولد: سال 1986

وصفیه نزرین Wasfia Nazreen

وصفیه نزرین Wasfia Nazreen یک بانوی کوهنورد بنگلادشی است. او در سال 2016 به عنوان ماجراجوی منتخب نشنال جغرافی و یکی از کاوشگران این سازمان برگزیده شد. مشهورترین فعالیت این مورد از برترین دنیاگردان دنیا صعود کردن از هفت قله است؛ نه به این دلیل که این کار قبلا انجام نشده بود، بلکه بخاطر میراث فرهنگی این زن کوهنورد. کشور بنگلادش یک کشور ساحلی و بسیار مسطح است. بیشتر مردم این کشور در زندگیشان هیچ کوهی را ندیده اند. همچنین دختران این کشور از انجام فعالیت های فضای باز و کارهای ماجراجویانه منع می شوند. وصفیه نزرین Wasfia Nazreen می گوید: به من گفتند نباید دوچرخه سواری کنم، زیرا ممکن است بکارت مرا از بین ببرد و بسکمک نظریات مسخره دیگر که نتوانستند در تصمیم من تغییری به وجود بیاورند. من این کارها را برای خودم و دختران کوچک کشورم انجام می دهم.

تاریخ تولد: بیست و هفتم اکتبر 1982

بندیکت الن Benedict Allen

بندیکت الن Benedict Allen می گوید: سفر کردن و کاوش نمودن از نظر شخص من، فقط وقت گذرانی در طبیعت، کاشتن پرچم و باقی گذاشتن اثری از خود نیست. دقیقا برعکس است: اینکه خودت را آزاد کنی و اجازه دهی که آن مکان، اثرش را روی تو بگذارد. بندیکت الن Benedict Allen می تواند نزدیکترین شخص به کاوشگران مشهور دنیا در دوران قدیم محسوب شود. او اغلب بخاطر ناپدید شدن در کاوشگری هایش در جنگل و طبیعت، سر از اخبار دنیا در می آورد. بندیکت الن Benedict Allen در بسکمک از دورافتاده ترین مناطق دنیا زندگی کرده و با مردم بومی آن مناطق دوستی داشته است. اخیرا این مورد از کاوشگران مشهور دنیا در حال سفر کردن و ردگیری از افرادی در قبیله های نومادیک که در زمان جوانی به او کمک کرده بودند، است.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: همگردی
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 89590

به "آشنایی با جهانگردان برتر جهان در دوران مدرن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با جهانگردان برتر جهان در دوران مدرن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید